Treceți la conținutul principal

Arta transferului eficient în aer

Dacă tot trăim vremuri penale, cu partide de box în ringul din piața victoriei (se scrie cu litere mici până când Victoria împotriva penalilor comuniști va fi îndeplinită), vă invit la drum.
Dus-Întors
Astfel, începând de astăzi, pe acest blog nu vom mai face politică (frontal așa, verde-n față...”dăcât suptil” ca să priceapă orice pavian) ci vom descoperi vrute și ne(extremde)vrute de prin lume.

Astăzi, la prietenii lui Iohannis, nemții din Frankfurt.

Am avut o deplasare la Valencia. Plecarea matinală din București am făcut-o la Bordul Airbus-ului A320-200 Lufthansa. Cursa, pentru pasionati LH1423 este oprata de cele mai multe ori cu acest tip de aparat.
Am optat pentru zborul conexiune prin Frankfurt, pentru a ajunge cat mai repede dar si comfortabil, la Valencia.
Astfel, dupa decolarea, on time, de la Bucuresti, la 6.10 AM am aterizat, mort de somn, la 7.40 AM la Frankfurt (8.40 AM ora noastra). O cafea si un croisant mai tarziu eram refacut si gata sa urc la bordul LH1160 spre Valencia, programat la ora 9.50 AM. Dar... Lufthansa a avut un mic dute vino, cam non-teutonic. Gate change: A19, A26 și, finalmente A29. Pe la 10.10 Am ne-am și îmbarcat iar pe la 13.00 am aterizat în Spania, în orașul casă a Mestalla!

Acesta este primul meu post...cu scop. Așa că sper să vă ajute cu ceva:
1. De ce Lufthansa? - deoarece raportul preț calitate mi se pare cel mai bun. Știu, exista opțiuni low-cost la Alicante, dar, după ce adaugi costul bagajului la cală, al locului rezervat și spațiul la picioare, eu voi alege, de fiecare dată când există opțiunea, un transportator ”full service”. Mâncarea, apa și sucul gratuit sunt...un moft, extra!
Dar de ce Lufthansa? Deoarece a câștigat, din nou, premiul de cea mai bună companie aeriană din Europa. Premiul este oferit de SkyTrax. Acest titlu este cel mai prestigios și ”de încredere”, fiind pe baza celui mai complex audit din industrie.
Mai pe scurt: Lufthansa pentru că nu vreau să mă îmbulzesc la îmbarcare, pentru că vreau să îmi pot alege locul gratuit, pentru mai mult loc la picioare și pentru că a îmi duce un laptop și o geantă cu mine în avion nu trebuie să coste cât un bilet de Untold. Știu că le plătesc oricum...dar așa experiența e mai plăcută :)
2. Transferuri in Frankfurt - toată lumea spune că o oră e suficient. Până când nu e :) Frankfurt e un aeroport extrem de Lung (Mare, da, dar și lung) . Sosirile din București, dar cam de oriunde din Europa de Sud Est, ajung să se oprească pe TARMAC dar nu la rampă (nu la bușon). Astfel că veți lua un autobus.

Venind si dintr-un spațiu non Schengen și mergând spre un alt Spațiu Non Schengen, puteți ajunge, la orele de vârf, să faceti 10 minute debarcarea; 10 minute mersul cu autobusul spre terminal; apoi, în funcție de noroc: 10 minute spre security, 15 la securiy, alte 20 spre poartă. Dacă aveți ghinionul unei sosiri la poarta A40 cu B47 drept poartă pentru următorul zbor...ghinion
In Europa însă o oră e suficient.
3. Cateva vorbe despre transferuri în general și risucrile biletelor ... ieftine
Rețineți, conexiunea e garantată doar dacă e luată pe același bilet.
Astfel: Dacă am luat un bilet, direct de pe siteul Lufthansa, de la București la Valencia, cu Lufthansa, și avionul întârzie astfel încât pierd conexiunea din Frankfurt, Lufthansa mă cazează, mă pune pe alt avion, în esență, are grijă să ajung cât mai iute. Mi s-a întâmplat dar, deși neplăcută experiența, pot spune că Lufthansa a avut grijă și și-a făcut proactiv datoria. Nu a trebui să trag de ei. Cheia era: ACELAȘI BILET.
Dacă ai luat un bilet și zborurile sunt operate de două companii diferite, dar l-ai luat de la aceeași companie, se întâmplă la fel. Ești protejat. de exemplu: București Zurich prin Frankfurt, primul zbor operat de Lufthansa, al doilea de Swiss. Dacă primul întârzie, al doilea ”are grijă de tine”. deoarece same trip locator/bilet.
DAAAARRRR! Dacă cumperi de la o agenție, sau chiar și on line dar de la un site ”de vândut bilete”, aceeași rută: București-Zurich via Frankfurt, exisă potențialul să îți fi cumpărat două, trei sau chiar patru bilete distincte. Ca să obțină cel mai mic preț posibil, motoarele și agregatoarele de siteuri găsesc combinații. Astfel, tu primești o factură, un ”bilet” în sensul comun al vorbirii și  Dar dacă trip locatorul e diferit pentru fiecare segment, atunci există un risc! deoarece ai mai multe bilete :)
Astfel, în exemplul de mai sus, SWISS airlines, care operează zborul de la Frankfurt la Zurich, nu știe de unde vii tu. Ea știe că te are în sistem de la Frankfurt mai departe. Dacă avionul tău de la București întârzie atât de mult încât cei de la SWISS decolează și nu prinzi avionul, nu prea ai ce le face celor de la SWISS. Si nici operatorilor primului zbor dacă întârzierea e de 45 minute. Tu poti avea o conexiune de o oră și un sfert care devine, brusc, de 30 minute. La Frankurt ar fi imposibil un asemenea transfer pentru cineva cu condiție fizică average :)

Găsiți multe exemple pe net, însă, când zburați cu conexiune, aveți grijă să aveți un singur bilet. Se poate să aveți bilete diferite, chiar și dacă zborurile sunt operate de aceeași companie aeriană pe fiecare segment. Întrebați agenția sau...nu vă supărați la fel de tare dacă operatorul celui de-al doilea zbor nu sare să vă dea cazare etc, doar pentru că n-ați prins conexiunea
Revin cu detaliile de la Valencia!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Viclenia lui MIhai

Sinan Pasa era furios foc dupa ce ostile sale au fost infrante de Mihai Viteazul la Calugareni. Il cheama pe generalul Osman la el si-i spune: "Bai Osman Bai, ne-a bulit ghiauru'. Vreau sa-l terminam." "Da-mi o suta de mii de ieniceri si maine il fac praf cu voia lui Allah" raspunde Osman. "Gata! Vei primi 100.000 de ieniceri" ordona Pasa. A doua zi, pe o dimineata superba, in timp ce cantau privighetorile, o suta de mii de ieniceri Turci intra in Tara Romaneasca. Ajung ei la poalele unui deal cand, deodata, pe varful dealului pare, calare pe un cal alb, cu barda in mana, Domnul Mihai Viteazul! Se uita Mihai la turcii din vale si, brusc, da drumul unui incremenitor strigat de lupta " Muieeeeeeee!!!!!" Turci, inmarmuriti, nu stiu ce-i loveste, di din fata, si din coaste si, dupa o ora de casapit, 99.999 de turci morti umpleau campul. Doar Osman a scapat si fuge iute iute la Pasa. "Hauleu Pasaaa, ne-a nulit ghiauruuuu." &quo

jurnalul XI - who did it?

Intrebari existentiale de pe net: 1. Cine a facut Covidu? - Chineji , ruling conspiracy theory; Americanii - second popular; Natura - ba ej nebun'? (In tot acest timp Balenele si Ursii polari rad din laboratorul secret) 2. Cine a furat drojdia? - e o conspiratie a drojdierilor 3. Cine a facut spitale? - ala io, ala io, ala io...nemtii, coreenii, taiwanezii, japonezii.  4. Cine a facut gratare in izolare pe balcon? - ups 😜 Teoria conspiratiei cu Covidu, tradusa de Ghita Drojdieru': Bre, io stau acasa, ca mi-e frica de amenzi dar stiu io ca virusu asta-i facut de chinezi. link Ca e clar ca nu era dom'le nimic daca Trump nu le punea taxe, asa ca acum se razbuna. Bine, nici virusu' stii ca nu exista. Ca chiar zicea unu milionar ca nu se poate dovedi dom'le ca exista virusi. De aceea si acum nu ne arata virusul, sa-l vedem si noi. E clar facatura, sa ii omoare pe batrani ca a si spus Delgarde aia de la Fond ca suntem multi. Industria asta medicala vrea sa i

Iordache si USRul. Vino sa vezi pisicutele care s-au saturat de principii

Da, nu e vorba despre: Acelea ar fi dragute si v-ar fi facut sa dati click imediat si share si like si cate si mai cate. Este insa vorba despre niste pisoiasi fricosi, care tremura la gandul si sunetul "catuselor". Sunt niste 'telectuali de CAP care au ajuns la butoane si acum isi acopera performantele penale cu legislatie iute albitoare. Daca infractorii obisnuiti pot numai spera sa isi "albeasca banii", ai nostrii doi crai din imagine, modele de top, full option, ce sunt ei, inegalabili mondiali, isi "albesc viata", stergand cu buretele infractiuni, proceduri si concepte din dreptul penal. Dar sa incercam sa analizam organizat si sistematic ineptia juridica. Daca se poate. Sa incepem cu vesinca replica a domnului Iordache in special si a PSD-ului in general: ,,Cei ce protesteaza  NU au citit modificarile"           - unde sa le citim? E greu, aproape imposibil pentru un cetatean sa gaseasca undeva modificarile codului penal, sau, sa