Treceți la conținutul principal

Vrem sa evaluam

Eu vreau sa pot evalua succesul campaniilor pe care le implementez. Fireste, nu?
Insa cum le evaluam. Multi folosesc Brand equity monitor, BEM-ul, care ne da informatii despre Awareness, totala si spontana, consideration si usage.
E un indicator bun, dar e mai putin calitativ.
Mai putem masura afinitatea, printr-un research cantitativ cerand consumatorilor sa spuna cat de adevarate sunt anumite afirmatii despre un brand, din punctul lor de vedere: Brand pentru mine, e produs de claitate, e un brand curajos, e un brand bun pentru cadouri etc etc. Aici aflam mai multe informatii calitative si, daca coroboram asta cu BEM-ul putem determina cam cati oameni cunosc brandul nostru, iar cei care au auzit de brand ne pot spune ce parere au despre el. Putem vedea daca mesajele pe care doream sa le transmitem au fost receptate, si cat de multi au fost expusi si convinsi de aceste mesaje.
Insa problema mea este ca sunt multe indicatoare, si eu as vrea unul. Un numar care sa-l pot pune la inceputul prezentarilor, ca si masura "umbrela". Un numar care sa il pot introduce in evaluarea mea personala anuala si de care sa imi fie legata o mai mare proportie din bonus. Un numar care sa ne permita sa ne comparam mai usor cu concurenta.Un numar care sa arata, intr-o propozitie, managementului, cum evolueaza si cat de "sanatos" este brandul nostru.
Din punctul meu de vedere acesta este Net Promoter Index.
Acesta este un indicator care masoara loialitatea consumatorilor, inventat si dezvoltat de Fred Reichheld, Bain & Company si Satmetrix.(trebuia sa fac mentiunea asta din motive legale si deontologice :) Allways show the source, sa auda cine trebuie :)).
Indicatorul sintetizeaza intr-un procent gradul de "loialitate", sau, daca mi se permite, procentul de "promotori" pe care brandul il are. Acesta variaza intre un minim de -100% si un maxim de +100%. Consumatorii sunt intrebati "pe o scara de la 0 la 10, cat de mult ar recomanda un brand, serviciu, companie, unde 10 e maximul".
(Imagine: spg-consulting.com)

Mie imi place capacitatea acestui index de a sintetiza o serie de alti indicatori intr-o cifra usor de inteles pentru orice membru al boardului, cu sau fara cunostinte de marketing sau statistica. Mi se pare o unealta buna in special pentru manageri. Este o unealta sintetizatoare, care poate unifica mai multe seturi de informatii si poate oferi un indicator masurabil, comparabil cu alte branduri si, in ciuda simplitatii, poate duce la aflarea moltor informatii de fundal. Tot ce trebuie pentru a afla mai multe detalii este ca prima intrebare sa fie urmata de una, doua intrebari deschise in care respondentii pot elabora raspunsul.
Exista si pareri negative fata de acest index, dar eu il vad ca o alternativa interesanta la Total awareness sau la consideration, deoarece, desi ofera drept rezultat o singura valoare numerica, ea este rezultatul unei analize calitative subiective ce are loc in mintea repondentilor.
V-ati intrebat care e Net promoter Indexul brandului vostru? Daca nu, si nici nu va intereseaza, va mai spun ca Apple si Samsung folosesc acest index si il considera un indicator credibil pentru evolutia viitoare, pe termen mediu, a produselor lor.
PS Iata si cum se calculeaza:Source: checkmarket.com


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Viclenia lui MIhai

Sinan Pasa era furios foc dupa ce ostile sale au fost infrante de Mihai Viteazul la Calugareni. Il cheama pe generalul Osman la el si-i spune: "Bai Osman Bai, ne-a bulit ghiauru'. Vreau sa-l terminam." "Da-mi o suta de mii de ieniceri si maine il fac praf cu voia lui Allah" raspunde Osman. "Gata! Vei primi 100.000 de ieniceri" ordona Pasa. A doua zi, pe o dimineata superba, in timp ce cantau privighetorile, o suta de mii de ieniceri Turci intra in Tara Romaneasca. Ajung ei la poalele unui deal cand, deodata, pe varful dealului pare, calare pe un cal alb, cu barda in mana, Domnul Mihai Viteazul! Se uita Mihai la turcii din vale si, brusc, da drumul unui incremenitor strigat de lupta " Muieeeeeeee!!!!!" Turci, inmarmuriti, nu stiu ce-i loveste, di din fata, si din coaste si, dupa o ora de casapit, 99.999 de turci morti umpleau campul. Doar Osman a scapat si fuge iute iute la Pasa. "Hauleu Pasaaa, ne-a nulit ghiauruuuu." &quo

jurnalul XI - who did it?

Intrebari existentiale de pe net: 1. Cine a facut Covidu? - Chineji , ruling conspiracy theory; Americanii - second popular; Natura - ba ej nebun'? (In tot acest timp Balenele si Ursii polari rad din laboratorul secret) 2. Cine a furat drojdia? - e o conspiratie a drojdierilor 3. Cine a facut spitale? - ala io, ala io, ala io...nemtii, coreenii, taiwanezii, japonezii.  4. Cine a facut gratare in izolare pe balcon? - ups 😜 Teoria conspiratiei cu Covidu, tradusa de Ghita Drojdieru': Bre, io stau acasa, ca mi-e frica de amenzi dar stiu io ca virusu asta-i facut de chinezi. link Ca e clar ca nu era dom'le nimic daca Trump nu le punea taxe, asa ca acum se razbuna. Bine, nici virusu' stii ca nu exista. Ca chiar zicea unu milionar ca nu se poate dovedi dom'le ca exista virusi. De aceea si acum nu ne arata virusul, sa-l vedem si noi. E clar facatura, sa ii omoare pe batrani ca a si spus Delgarde aia de la Fond ca suntem multi. Industria asta medicala vrea sa i

Iordache si USRul. Vino sa vezi pisicutele care s-au saturat de principii

Da, nu e vorba despre: Acelea ar fi dragute si v-ar fi facut sa dati click imediat si share si like si cate si mai cate. Este insa vorba despre niste pisoiasi fricosi, care tremura la gandul si sunetul "catuselor". Sunt niste 'telectuali de CAP care au ajuns la butoane si acum isi acopera performantele penale cu legislatie iute albitoare. Daca infractorii obisnuiti pot numai spera sa isi "albeasca banii", ai nostrii doi crai din imagine, modele de top, full option, ce sunt ei, inegalabili mondiali, isi "albesc viata", stergand cu buretele infractiuni, proceduri si concepte din dreptul penal. Dar sa incercam sa analizam organizat si sistematic ineptia juridica. Daca se poate. Sa incepem cu vesinca replica a domnului Iordache in special si a PSD-ului in general: ,,Cei ce protesteaza  NU au citit modificarile"           - unde sa le citim? E greu, aproape imposibil pentru un cetatean sa gaseasca undeva modificarile codului penal, sau, sa