Treceți la conținutul principal

Vrem sa evaluam

Eu vreau sa pot evalua succesul campaniilor pe care le implementez. Fireste, nu?
Insa cum le evaluam. Multi folosesc Brand equity monitor, BEM-ul, care ne da informatii despre Awareness, totala si spontana, consideration si usage.
E un indicator bun, dar e mai putin calitativ.
Mai putem masura afinitatea, printr-un research cantitativ cerand consumatorilor sa spuna cat de adevarate sunt anumite afirmatii despre un brand, din punctul lor de vedere: Brand pentru mine, e produs de claitate, e un brand curajos, e un brand bun pentru cadouri etc etc. Aici aflam mai multe informatii calitative si, daca coroboram asta cu BEM-ul putem determina cam cati oameni cunosc brandul nostru, iar cei care au auzit de brand ne pot spune ce parere au despre el. Putem vedea daca mesajele pe care doream sa le transmitem au fost receptate, si cat de multi au fost expusi si convinsi de aceste mesaje.
Insa problema mea este ca sunt multe indicatoare, si eu as vrea unul. Un numar care sa-l pot pune la inceputul prezentarilor, ca si masura "umbrela". Un numar care sa il pot introduce in evaluarea mea personala anuala si de care sa imi fie legata o mai mare proportie din bonus. Un numar care sa ne permita sa ne comparam mai usor cu concurenta.Un numar care sa arata, intr-o propozitie, managementului, cum evolueaza si cat de "sanatos" este brandul nostru.
Din punctul meu de vedere acesta este Net Promoter Index.
Acesta este un indicator care masoara loialitatea consumatorilor, inventat si dezvoltat de Fred Reichheld, Bain & Company si Satmetrix.(trebuia sa fac mentiunea asta din motive legale si deontologice :) Allways show the source, sa auda cine trebuie :)).
Indicatorul sintetizeaza intr-un procent gradul de "loialitate", sau, daca mi se permite, procentul de "promotori" pe care brandul il are. Acesta variaza intre un minim de -100% si un maxim de +100%. Consumatorii sunt intrebati "pe o scara de la 0 la 10, cat de mult ar recomanda un brand, serviciu, companie, unde 10 e maximul".
(Imagine: spg-consulting.com)

Mie imi place capacitatea acestui index de a sintetiza o serie de alti indicatori intr-o cifra usor de inteles pentru orice membru al boardului, cu sau fara cunostinte de marketing sau statistica. Mi se pare o unealta buna in special pentru manageri. Este o unealta sintetizatoare, care poate unifica mai multe seturi de informatii si poate oferi un indicator masurabil, comparabil cu alte branduri si, in ciuda simplitatii, poate duce la aflarea moltor informatii de fundal. Tot ce trebuie pentru a afla mai multe detalii este ca prima intrebare sa fie urmata de una, doua intrebari deschise in care respondentii pot elabora raspunsul.
Exista si pareri negative fata de acest index, dar eu il vad ca o alternativa interesanta la Total awareness sau la consideration, deoarece, desi ofera drept rezultat o singura valoare numerica, ea este rezultatul unei analize calitative subiective ce are loc in mintea repondentilor.
V-ati intrebat care e Net promoter Indexul brandului vostru? Daca nu, si nici nu va intereseaza, va mai spun ca Apple si Samsung folosesc acest index si il considera un indicator credibil pentru evolutia viitoare, pe termen mediu, a produselor lor.
PS Iata si cum se calculeaza:Source: checkmarket.com


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

jurnalul XI - who did it?

Intrebari existentiale de pe net: 1. Cine a facut Covidu? - Chineji , ruling conspiracy theory; Americanii - second popular; Natura - ba ej nebun'? (In tot acest timp Balenele si Ursii polari rad din laboratorul secret) 2. Cine a furat drojdia? - e o conspiratie a drojdierilor 3. Cine a facut spitale? - ala io, ala io, ala io...nemtii, coreenii, taiwanezii, japonezii.  4. Cine a facut gratare in izolare pe balcon? - ups 😜 Teoria conspiratiei cu Covidu, tradusa de Ghita Drojdieru': Bre, io stau acasa, ca mi-e frica de amenzi dar stiu io ca virusu asta-i facut de chinezi. link Ca e clar ca nu era dom'le nimic daca Trump nu le punea taxe, asa ca acum se razbuna. Bine, nici virusu' stii ca nu exista. Ca chiar zicea unu milionar ca nu se poate dovedi dom'le ca exista virusi. De aceea si acum nu ne arata virusul, sa-l vedem si noi. E clar facatura, sa ii omoare pe batrani ca a si spus Delgarde aia de la Fond ca suntem multi. Industria asta medicala vrea sa i

Un secol pe aripi! Mariana Dragescu

Sunt un impatimit al aviatiei. Iubesc zborul si avioanele. Totodata nutresc un mare respect pentru cei ce, in tumultuosul secol XX, si-au asumat datoria fata de tara si popr si au traversat, cu curaj si spirit de datorie, incercatii ani ai celui de-al doilea razboi mondial. Dar, la fel ca multi dintre noi, tinerii secolului XXI, nu stiu numele multor dintre cei ce intre 1939 si 1945 au au luptat in cel De-al Doilea Razboi Mondial. Ieri insa am aflat despre trecerea in nefiinta a Comadorului in retragere Mariana Dragescu, dupa un secol de viata. De ieri pana astazi am citit mult despre ea si am incercat sa ma documentez, deoarece cred ca merita sa nu uitam ceea ce a fost o viata absolut remarcabila a unei femei pentru care superlativele sunt desuete. Scuzati-mi patetismul dar va las pe voi sa va dati cu parerea daca ceea ce spun este exagerat: Comador Mariana Dragescu: Nascuta la 7 Septembrie 1912 A inceput sa zbore in dubla comanda in anul 1935, obtinant al saptelea brevet femi

Mihai si vrejul de cafea! Origo Coffee Shop

In primul rand, as vrea sa recunosc ca nu pot fi complet obiectiv pe aceasta tema. Recunosc, iubesc o cafea buna! Proaspat prajita si macinata! Sunt fan Jamaican Coffee! Iubesc ristretto! Ah, si mai trebuie sa spun ca stiu ca cafeaua nu creste pe vrejuri ci este un arbust...o tufa... Enter Mihai si cafeneaua Origo! Mihai se pricepe sa faca o cafea buna :) Chiar mai mult decat atat. Stie sa selecteze boabele de cafea, se pricepe sa le prajeasca (asta este, dupa parerea mea, chiar o arta), iar dupa ce le-a prajit si macinat corespunzator, iti poate servi o cafea intr-o gama variata de stiluri, folosind o varietate de tehnici, toate insa folosind unui singur scop: the best coffee experience. In Bucuresti existau cafenele bune, cu barista foarte capabili, exista furnizori de cafea seriosi si exista si numeroase companii care prajesc cafeaua. Nu multi, dar exista cativa. Dar cu ce este Origo diferit, dupa parerea mea, este ca uneste intreg procesul necesar creerii unei cafele perf