Treceți la conținutul principal

razboiul de o suta de ani Pepsi vs Coca Cola!

Acum 127 de ani Coca Cola era creat in SUA de John S Pemberton.
Credeati ca Pepsi e muuult mai tanar? E doar cu 12 ani mai tanar. In 1898, adica acum 115 ani Pepsi era inventat de un farmacist, Caleb Bradham.
Istoria celor doua branduri este tumultoasa la inceput.
Coca Cola se extinde repede in Canada, Cuba si pe intreg teritoriul SUA. Chiar daca Pepsi creste repede la randul sau insa, din cauza crizei de zahar din timpul primului razboi modial, compania care detinea Pepsi da faliment in 1923.
In anul primul faliment Pepsi, Coca Cola il numeste presedinte pe Robert W Woodruff:
 http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_W._Woodruff#Career

Puteti citi mai multe despre acest om cu o viata extraordinara aici, pe wikipedia. El a fost numit presedintele companiei la 33 de ani, cand Coca Cola avea propriile ei probleme si a ramas presedinte pana in 1954 si a transformat Coca Cola intr-un brand mondial. Un citat atribuit lui este: "There is no limit to what a man can do and where he can go if he doesn't mind who gets the credit". Asta asa, ca mica nota de subsol pentru toti senior managerii care doresc sa isi atribuie mereu ideile angajatilor lor :).
In 1931 Pepsi da faliment din nou si este cumparata de Charles G Guth, presedintele unui lant de magazine de dulciuri. In 1941 Pepsi isi schimba culorile de brand in Rosu, Alb si Albastru, pentru a-si arata "sprijinuk" pentru soldatii americani care luptau in al doilea razboi mondial.
In 1955 actrita Joan Crawford, casatorita cu Alfred Steel, presedinte al Pepsi, isi convinge sotul sa transforme Pepsi dintr-un value brand intr-un lifestyle brand (PS, in infograficul de mai jos veti vedea ca acest eveniment apare in anul 1950. Insa acest lucru este imposibil, deoarece in 1950 Al Steel lucra ca director la...COCA COLA :))
Stiati ca Diet Pepsi a aparut in 1964???? Acum aproape 50 de ani???
In 1961 Coca Cola se listeaza pe bursa la o valoare de 101 $/ actiune (astazi acestea costa 40.44$ dar deh, alte vremuri, alt numar de actiuni, it's not all bad ;)
Duelul pentru suprematia in soft drinks a continuat neincetat de atunci (sursa photo createmeaning.com)
Vreti sa stiti care erau retetele originale Coca Cola si Pepsi Cola?
Aveti un infografic extrem de lung mai jos :) Have fun.
Mai spun urmatoarele, ca o concluzie a duelului in zilele noastre:
Cota de piata in volum, la nivel global:
Coca Cola 42%; Pepsi Cola 31%
Cifra de afaceri anuala
Coca Cola Company (toate subsidiarele) -  $34.1 miliarde
Pepsi Cola Company (toate subsidiarele) - $57.8 miliarde
Operating income:
Coca Cola comp - $8.5 miliarde
Pepsi Cola comp - $8.3 miliarde

si acum si infograficul. E la fel de mare ca os ticla de 2,5L de Coke sau Pepsi ;)
sursa: cnntees.com/blog (restul surselor la baza infograficului)


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

An EU commission of Alchemists

There is a quote, attributed to William H Gass, that says “The True Alchemist does not change lead into Gold, they change the world into words”. It is a metaphor about the power that a writer has to distill the essence of the world into words on a page. To some extent this is the power of the politician, to distill the essence of the world into policies, which are words on paper. In order to achieve this feat with success, there is a prerequisite of excellence on the part of the writer in the metaphor, or in the persona of the politician, in my parallel. As politicians deal in words, which converted into polices and laws, can shape societies and peoples, they are wholly dependent on the trust, we, the voters, have in them. Mrs Ursula von der Leyen, I have read with interest, just yesterday, your agenda for Europe “A union that strives for more”. In it I have found interesting, albeit very dry descriptions, of a stronger, unified Europe under a vision that, as you so clearly...

Rata mortalitatii sau cum sa intelegem cifre si statistica

Incepe totul cu o poza sharuita de cineva drag mie, dar care parca in aceasta perioada, nu vrea sa mai inteleaga legaturi si cauze deterministice. Articolul are multe greseli de tipar, fiind scris rapid si pe scurt. Imi cer scuze :) Apoi...eu...ca si persoana...nu sunt foarte abil in a explica calm si relaxat ceva ce mie mi se pare evident. Aici mai am de invatat :) Incerc mai jos sa exersez skillurile de "explicare" Iata poza Acest grafic este folosit de multi pentru a arata ca "Covid-19" NU e o mare problema. Graficul intr-adevar arata ca numarul de decese zilnice la nivel mondial din cauza acestei boli nu este extrem de mare. Deja avem o problema cu graficul deoarece scrie numele bolii urmat de Coronavirus.  NU VIRSUL are acest nume. Virusul se numeste SARS-CoV-2, COVID-19 e boala pe care o provoaca. Cineva care scrie astfel NU poate fi un expert in domeniu. E ca si cum eu as scrie despre formule de fizica cuantica...te prinzi ca am invatat-o pe balustrad...