Treceți la conținutul principal

Agentia E DE VINA!!!!

Avem un brief!
Trebuie sa crestem awarenessul produsului nostru. Dar vrem o campanie care sa genereze mult buzz si word of mounth.
O vrem foarte "disruptive", "socanta".
Agentia se pune pe lucru si ne livreaza urmatoarea campanie:
Ford: Leave your worries behind.
Ce se intampla dupa campanie?
Se supara opinia publica, apar reactii dure, in presa, din partea multor organizatii mai mult sau mai putin ale societatii civile. Vai, dar cum de s-a putut face asa ceva! Tulai!
Dupa doua trei zile de "bad press", iata concluzia: AGENTIA E DE VINA!
http://www.bbc.co.uk/news/business-21949622
Angajatii JWT India, agentia care a creat acest poster, au fost demisi si/sau rugati sa plece. Cica ei sunt de vina.
Dar oare oamenii de la marketing de la Ford nu sunt vinovati? Nu ei au aprobat-o? Nu ei au cumparat spatiul publicitar in care a fost difuzata campania? Nu ei le-au spus "Ok, we are happy with it, we are going to use it?". Ca doar nu a facut agentia, singura, de capul ei, campania.
Eu zic ca e cel putin rusinos sa dai vina pe art director. Vina in asemenea cazuri, daca ea exista, trebuie sa o aibe clientul. El este cel care, obligatoriu, verifica ceea ce agentia de publicitate ii propune ca raspuns la brief, verifica daca este un mesaj pe care doreste ca brandul sau sa-l transmita si il aproba, sau nu, iar prin aceasta decizie isi asuma responsabilitatea. Unde e demisia de la Ford?


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Netflix ... acest McDonald's al Filmelor

Dacă ai chef de o masă cât de cât mâncabilă, dintr-o ofertă maaaareee foc creată special să îți pară că ai de unde să alegi, dă fuguța la McDonald's. Va fi o experiență mai atractivă în reclama de la televizor decât în riăl laif! Nu e nimic rău cu MC. E chiar un model de business de succes și pentru multe persoane, mai ales din statele dezvoltate, cea mai ieftină mâncare la care au acces. La noi este însă...trendy :D Precum Starbucks! Netflix seamana cu McDonald's din mai multe puncte de vedere: 1 meniul: ambele au un vraaafff luuunnngg cât o zi de post (ironically nu prea există o mare ofertă de post la MC) și îți dă impresia că ai avea de unde să alegi 2. gustul la MC e precum Trailerul la Netflix Producții originale ( A NETFLIX OROGINAL) : la MC aromele chimice bine alese te fac să salivezi, la Netflix trailerele te fac să vrei să vezi imediat filmul sau serialul 3. experiența: orice ți-ai lua de la MC are cam același gust (pentru mine cel puțin). La fel și cu seria...

Rata mortalitatii sau cum sa intelegem cifre si statistica

Incepe totul cu o poza sharuita de cineva drag mie, dar care parca in aceasta perioada, nu vrea sa mai inteleaga legaturi si cauze deterministice. Articolul are multe greseli de tipar, fiind scris rapid si pe scurt. Imi cer scuze :) Apoi...eu...ca si persoana...nu sunt foarte abil in a explica calm si relaxat ceva ce mie mi se pare evident. Aici mai am de invatat :) Incerc mai jos sa exersez skillurile de "explicare" Iata poza Acest grafic este folosit de multi pentru a arata ca "Covid-19" NU e o mare problema. Graficul intr-adevar arata ca numarul de decese zilnice la nivel mondial din cauza acestei boli nu este extrem de mare. Deja avem o problema cu graficul deoarece scrie numele bolii urmat de Coronavirus.  NU VIRSUL are acest nume. Virusul se numeste SARS-CoV-2, COVID-19 e boala pe care o provoaca. Cineva care scrie astfel NU poate fi un expert in domeniu. E ca si cum eu as scrie despre formule de fizica cuantica...te prinzi ca am invatat-o pe balustrad...

razboiul de o suta de ani Pepsi vs Coca Cola!

Acum 127 de ani Coca Cola era creat in SUA de John S Pemberton. Credeati ca Pepsi e muuult mai tanar? E doar cu 12 ani mai tanar. In 1898, adica acum 115 ani Pepsi era inventat de un farmacist, Caleb Bradham. Istoria celor doua branduri este tumultoasa la inceput. Coca Cola se extinde repede in Canada, Cuba si pe intreg teritoriul SUA. Chiar daca Pepsi creste repede la randul sau insa, din cauza crizei de zahar din timpul primului razboi modial, compania care detinea Pepsi da faliment in 1923. In anul primul faliment Pepsi, Coca Cola il numeste presedinte pe Robert W Woodruff:   http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_W._Woodruff#Career Puteti citi mai multe despre acest om cu o viata extraordinara aici, pe wikipedia. El a fost numit presedintele companiei la 33 de ani, cand Coca Cola avea propriile ei probleme si a ramas presedinte pana in 1954 si a transformat Coca Cola intr-un brand mondial. Un citat atribuit lui este: "There is no limit to what a man can do and where he ...