Avem un brief!
Trebuie sa crestem awarenessul produsului nostru. Dar vrem o campanie care sa genereze mult buzz si word of mounth.
O vrem foarte "disruptive", "socanta".
Agentia se pune pe lucru si ne livreaza urmatoarea campanie:
Ford: Leave your worries behind.
Ce se intampla dupa campanie?
Se supara opinia publica, apar reactii dure, in presa, din partea multor organizatii mai mult sau mai putin ale societatii civile. Vai, dar cum de s-a putut face asa ceva! Tulai!
Dupa doua trei zile de "bad press", iata concluzia: AGENTIA E DE VINA!
http://www.bbc.co.uk/news/business-21949622
Angajatii JWT India, agentia care a creat acest poster, au fost demisi si/sau rugati sa plece. Cica ei sunt de vina.
Dar oare oamenii de la marketing de la Ford nu sunt vinovati? Nu ei au aprobat-o? Nu ei au cumparat spatiul publicitar in care a fost difuzata campania? Nu ei le-au spus "Ok, we are happy with it, we are going to use it?". Ca doar nu a facut agentia, singura, de capul ei, campania.
Eu zic ca e cel putin rusinos sa dai vina pe art director. Vina in asemenea cazuri, daca ea exista, trebuie sa o aibe clientul. El este cel care, obligatoriu, verifica ceea ce agentia de publicitate ii propune ca raspuns la brief, verifica daca este un mesaj pe care doreste ca brandul sau sa-l transmita si il aproba, sau nu, iar prin aceasta decizie isi asuma responsabilitatea. Unde e demisia de la Ford?
Trebuie sa crestem awarenessul produsului nostru. Dar vrem o campanie care sa genereze mult buzz si word of mounth.
O vrem foarte "disruptive", "socanta".
Agentia se pune pe lucru si ne livreaza urmatoarea campanie:
Ford: Leave your worries behind.
Ce se intampla dupa campanie?
Se supara opinia publica, apar reactii dure, in presa, din partea multor organizatii mai mult sau mai putin ale societatii civile. Vai, dar cum de s-a putut face asa ceva! Tulai!
Dupa doua trei zile de "bad press", iata concluzia: AGENTIA E DE VINA!
http://www.bbc.co.uk/news/business-21949622
Angajatii JWT India, agentia care a creat acest poster, au fost demisi si/sau rugati sa plece. Cica ei sunt de vina.
Dar oare oamenii de la marketing de la Ford nu sunt vinovati? Nu ei au aprobat-o? Nu ei au cumparat spatiul publicitar in care a fost difuzata campania? Nu ei le-au spus "Ok, we are happy with it, we are going to use it?". Ca doar nu a facut agentia, singura, de capul ei, campania.
Eu zic ca e cel putin rusinos sa dai vina pe art director. Vina in asemenea cazuri, daca ea exista, trebuie sa o aibe clientul. El este cel care, obligatoriu, verifica ceea ce agentia de publicitate ii propune ca raspuns la brief, verifica daca este un mesaj pe care doreste ca brandul sau sa-l transmita si il aproba, sau nu, iar prin aceasta decizie isi asuma responsabilitatea. Unde e demisia de la Ford?
Comentarii
Trimiteți un comentariu