Treceți la conținutul principal

Duelul Colelor! Coke vs Pepsi in Ro!

Un nou duel Pepsi vs Coca Cola
Am fost foarte placut surprins de noua campanie Coca Cola, hai sa mancam impreuna.
https://haisamancamimpreuna.cocacola.ro/#/frontpage
Cred ca multi dintre noi au vazut deja reclama care ne invita sa ne invitam prietenii la masa si sa impartasim acele momente cu restul lumii.
Mi-a placut mesajul, prin care Coca Cola vrea sa "acapareze" (in sensul cel mai pozitiv) interactiunile sociale in jurul mesei, sa fie acel catalist care le faciliteaza.
Mi-a placut si modul in care incearca sa utilizeze cele doua mari platforme de social media, Facebook si Twitter.
Mi-a placut si cum promoveaza #haisamancamimpreuna pe TV
Mi se pare o campanie integrata bine in jurul unei idei izvorate din intelegerea targetului. Nimeni nu vrea sa manance singur si nu era nevoie de Coca Cola sa vina sa ne spuna asta :) Insa, totodata, multi dintre noi, de cele mai multe ori, 5-6 zile pe saptamana mancam singuri, dimineata, la pranz la munca infulecam un sandwich su nimic iar seara mancam cel mult cu colegul de apartement, partnereul, sotia.
Dar nu facem un "eveniment" din asta.
Este un eveniment insa acel "gratar", acea cina de ziua de nastere a cuiva, masa de paste etc. Iar acele cine, gratare sau pranzuri sunt extrem de placute si genereaza multe amintiri in mintea noastra. Asa ca mi se pare foarte inteligent si ... normal chiar ca cei de la Coca Cola sa vrea sa isi asocieze brandul cu acel tip de amintiri.
Ne ofera un motiv subiectiv, intangibil dar extrem de important, care sa ne faca sa le apreciem brandul. Iar aceasta duce la loialitate.
Imi place mecanica de social media pusa in functiune. iti inviti prietenii pe FB, unii dintre participanti castiga "sansa" camionului Coca Cola, iar toata comunitatea isi sharuieste pozele de la aceste cine pe twitter.
Modern, in ton cu consumer behaviour-ul target marketului lor. Si nu strica ca se apropie sarbatorile de Pasti, moment traditional de mese in familie ;).

Insa, in aceeasi zi cand am vazut reclama Coca Cola, am vazut-o si pe cea de la Pepsi Romania. Si ei au o "promotie". Insa a lor e chiar promotie.
Se numeste, extrem de creativ :))) INSCRIE CODUL! Acum este momentul tau, toate capacele sunt castigatoare.
http://www.pepsi.ro/
In esenta, te duci, cumperi Pepsi si poti sa castigi O MAAAREEEE gramada de premii.
Cartele cosmote, Ipoduri, Ipaduri si...Un Ford Mustang... :)?!?!?
Mi se pare un amalgam de premii, rezultate din dorinta de a oferi "ceva cool" pentru tineri.
Daca la Coca Cola accentul s-a pus pe dezvoltarea a ceva "ownable", pornind de la nevoie emotionale, la Pepsi s-a pornit cu "mita electorala".
Daca Coca Cola a incercat sa integreze platformele social media in campanie, sa o faca cu adevarat 360 coform standardelor actuale, la Pepsi au deversat o gramada de gadgeturi si servicii care "au conexiune la internet" (Poate doar Mustangul nu e conectat dar deh, daca Jeff Gordon il conduce in state si e imaginea Pepsi...trebuia bagat si calutul de preerie:))
Se vede clar ca cele doua mari branduri de Cola au ales doua strategii diferite. Cea Coca Cola mi se pare pornita de la consumator, de la insighturi locale chiar, in timp ce cea de la Pepsi mi se pare invechita, mi se pare o transpunere a unei campanii globale, cumva, fortat in Romania, fara intelegerea prea clara a targetului.
Dar, the proof e in the pudding, in cazul acesta in vanzari. Care va castiga? Nu stiu!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

An EU commission of Alchemists

There is a quote, attributed to William H Gass, that says “The True Alchemist does not change lead into Gold, they change the world into words”. It is a metaphor about the power that a writer has to distill the essence of the world into words on a page. To some extent this is the power of the politician, to distill the essence of the world into policies, which are words on paper. In order to achieve this feat with success, there is a prerequisite of excellence on the part of the writer in the metaphor, or in the persona of the politician, in my parallel. As politicians deal in words, which converted into polices and laws, can shape societies and peoples, they are wholly dependent on the trust, we, the voters, have in them. Mrs Ursula von der Leyen, I have read with interest, just yesterday, your agenda for Europe “A union that strives for more”. In it I have found interesting, albeit very dry descriptions, of a stronger, unified Europe under a vision that, as you so clearly...

razboiul de o suta de ani Pepsi vs Coca Cola!

Acum 127 de ani Coca Cola era creat in SUA de John S Pemberton. Credeati ca Pepsi e muuult mai tanar? E doar cu 12 ani mai tanar. In 1898, adica acum 115 ani Pepsi era inventat de un farmacist, Caleb Bradham. Istoria celor doua branduri este tumultoasa la inceput. Coca Cola se extinde repede in Canada, Cuba si pe intreg teritoriul SUA. Chiar daca Pepsi creste repede la randul sau insa, din cauza crizei de zahar din timpul primului razboi modial, compania care detinea Pepsi da faliment in 1923. In anul primul faliment Pepsi, Coca Cola il numeste presedinte pe Robert W Woodruff:   http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_W._Woodruff#Career Puteti citi mai multe despre acest om cu o viata extraordinara aici, pe wikipedia. El a fost numit presedintele companiei la 33 de ani, cand Coca Cola avea propriile ei probleme si a ramas presedinte pana in 1954 si a transformat Coca Cola intr-un brand mondial. Un citat atribuit lui este: "There is no limit to what a man can do and where he ...

Rata mortalitatii sau cum sa intelegem cifre si statistica

Incepe totul cu o poza sharuita de cineva drag mie, dar care parca in aceasta perioada, nu vrea sa mai inteleaga legaturi si cauze deterministice. Articolul are multe greseli de tipar, fiind scris rapid si pe scurt. Imi cer scuze :) Apoi...eu...ca si persoana...nu sunt foarte abil in a explica calm si relaxat ceva ce mie mi se pare evident. Aici mai am de invatat :) Incerc mai jos sa exersez skillurile de "explicare" Iata poza Acest grafic este folosit de multi pentru a arata ca "Covid-19" NU e o mare problema. Graficul intr-adevar arata ca numarul de decese zilnice la nivel mondial din cauza acestei boli nu este extrem de mare. Deja avem o problema cu graficul deoarece scrie numele bolii urmat de Coronavirus.  NU VIRSUL are acest nume. Virusul se numeste SARS-CoV-2, COVID-19 e boala pe care o provoaca. Cineva care scrie astfel NU poate fi un expert in domeniu. E ca si cum eu as scrie despre formule de fizica cuantica...te prinzi ca am invatat-o pe balustrad...