Un nou duel Pepsi vs Coca Cola
Am fost foarte placut surprins de noua campanie Coca Cola, hai sa mancam impreuna.
https://haisamancamimpreuna.cocacola.ro/#/frontpage
Cred ca multi dintre noi au vazut deja reclama care ne invita sa ne invitam prietenii la masa si sa impartasim acele momente cu restul lumii.
Mi-a placut mesajul, prin care Coca Cola vrea sa "acapareze" (in sensul cel mai pozitiv) interactiunile sociale in jurul mesei, sa fie acel catalist care le faciliteaza.
Mi-a placut si modul in care incearca sa utilizeze cele doua mari platforme de social media, Facebook si Twitter.
Mi-a placut si cum promoveaza #haisamancamimpreuna pe TV
Mi se pare o campanie integrata bine in jurul unei idei izvorate din intelegerea targetului. Nimeni nu vrea sa manance singur si nu era nevoie de Coca Cola sa vina sa ne spuna asta :) Insa, totodata, multi dintre noi, de cele mai multe ori, 5-6 zile pe saptamana mancam singuri, dimineata, la pranz la munca infulecam un sandwich su nimic iar seara mancam cel mult cu colegul de apartement, partnereul, sotia.
Dar nu facem un "eveniment" din asta.
Este un eveniment insa acel "gratar", acea cina de ziua de nastere a cuiva, masa de paste etc. Iar acele cine, gratare sau pranzuri sunt extrem de placute si genereaza multe amintiri in mintea noastra. Asa ca mi se pare foarte inteligent si ... normal chiar ca cei de la Coca Cola sa vrea sa isi asocieze brandul cu acel tip de amintiri.
Ne ofera un motiv subiectiv, intangibil dar extrem de important, care sa ne faca sa le apreciem brandul. Iar aceasta duce la loialitate.
Imi place mecanica de social media pusa in functiune. iti inviti prietenii pe FB, unii dintre participanti castiga "sansa" camionului Coca Cola, iar toata comunitatea isi sharuieste pozele de la aceste cine pe twitter.
Modern, in ton cu consumer behaviour-ul target marketului lor. Si nu strica ca se apropie sarbatorile de Pasti, moment traditional de mese in familie ;).
Insa, in aceeasi zi cand am vazut reclama Coca Cola, am vazut-o si pe cea de la Pepsi Romania. Si ei au o "promotie". Insa a lor e chiar promotie.
Se numeste, extrem de creativ :))) INSCRIE CODUL! Acum este momentul tau, toate capacele sunt castigatoare.
http://www.pepsi.ro/
In esenta, te duci, cumperi Pepsi si poti sa castigi O MAAAREEEE gramada de premii.
Cartele cosmote, Ipoduri, Ipaduri si...Un Ford Mustang... :)?!?!?
Mi se pare un amalgam de premii, rezultate din dorinta de a oferi "ceva cool" pentru tineri.
Daca la Coca Cola accentul s-a pus pe dezvoltarea a ceva "ownable", pornind de la nevoie emotionale, la Pepsi s-a pornit cu "mita electorala".
Daca Coca Cola a incercat sa integreze platformele social media in campanie, sa o faca cu adevarat 360 coform standardelor actuale, la Pepsi au deversat o gramada de gadgeturi si servicii care "au conexiune la internet" (Poate doar Mustangul nu e conectat dar deh, daca Jeff Gordon il conduce in state si e imaginea Pepsi...trebuia bagat si calutul de preerie:))
Se vede clar ca cele doua mari branduri de Cola au ales doua strategii diferite. Cea Coca Cola mi se pare pornita de la consumator, de la insighturi locale chiar, in timp ce cea de la Pepsi mi se pare invechita, mi se pare o transpunere a unei campanii globale, cumva, fortat in Romania, fara intelegerea prea clara a targetului.
Dar, the proof e in the pudding, in cazul acesta in vanzari. Care va castiga? Nu stiu!
Am fost foarte placut surprins de noua campanie Coca Cola, hai sa mancam impreuna.
https://haisamancamimpreuna.cocacola.ro/#/frontpage
Cred ca multi dintre noi au vazut deja reclama care ne invita sa ne invitam prietenii la masa si sa impartasim acele momente cu restul lumii.
Mi-a placut mesajul, prin care Coca Cola vrea sa "acapareze" (in sensul cel mai pozitiv) interactiunile sociale in jurul mesei, sa fie acel catalist care le faciliteaza.
Mi-a placut si modul in care incearca sa utilizeze cele doua mari platforme de social media, Facebook si Twitter.
Mi-a placut si cum promoveaza #haisamancamimpreuna pe TV
Mi se pare o campanie integrata bine in jurul unei idei izvorate din intelegerea targetului. Nimeni nu vrea sa manance singur si nu era nevoie de Coca Cola sa vina sa ne spuna asta :) Insa, totodata, multi dintre noi, de cele mai multe ori, 5-6 zile pe saptamana mancam singuri, dimineata, la pranz la munca infulecam un sandwich su nimic iar seara mancam cel mult cu colegul de apartement, partnereul, sotia.
Dar nu facem un "eveniment" din asta.
Este un eveniment insa acel "gratar", acea cina de ziua de nastere a cuiva, masa de paste etc. Iar acele cine, gratare sau pranzuri sunt extrem de placute si genereaza multe amintiri in mintea noastra. Asa ca mi se pare foarte inteligent si ... normal chiar ca cei de la Coca Cola sa vrea sa isi asocieze brandul cu acel tip de amintiri.
Ne ofera un motiv subiectiv, intangibil dar extrem de important, care sa ne faca sa le apreciem brandul. Iar aceasta duce la loialitate.
Imi place mecanica de social media pusa in functiune. iti inviti prietenii pe FB, unii dintre participanti castiga "sansa" camionului Coca Cola, iar toata comunitatea isi sharuieste pozele de la aceste cine pe twitter.
Modern, in ton cu consumer behaviour-ul target marketului lor. Si nu strica ca se apropie sarbatorile de Pasti, moment traditional de mese in familie ;).
Insa, in aceeasi zi cand am vazut reclama Coca Cola, am vazut-o si pe cea de la Pepsi Romania. Si ei au o "promotie". Insa a lor e chiar promotie.
Se numeste, extrem de creativ :))) INSCRIE CODUL! Acum este momentul tau, toate capacele sunt castigatoare.
http://www.pepsi.ro/
In esenta, te duci, cumperi Pepsi si poti sa castigi O MAAAREEEE gramada de premii.
Cartele cosmote, Ipoduri, Ipaduri si...Un Ford Mustang... :)?!?!?
Mi se pare un amalgam de premii, rezultate din dorinta de a oferi "ceva cool" pentru tineri.
Daca la Coca Cola accentul s-a pus pe dezvoltarea a ceva "ownable", pornind de la nevoie emotionale, la Pepsi s-a pornit cu "mita electorala".
Daca Coca Cola a incercat sa integreze platformele social media in campanie, sa o faca cu adevarat 360 coform standardelor actuale, la Pepsi au deversat o gramada de gadgeturi si servicii care "au conexiune la internet" (Poate doar Mustangul nu e conectat dar deh, daca Jeff Gordon il conduce in state si e imaginea Pepsi...trebuia bagat si calutul de preerie:))
Se vede clar ca cele doua mari branduri de Cola au ales doua strategii diferite. Cea Coca Cola mi se pare pornita de la consumator, de la insighturi locale chiar, in timp ce cea de la Pepsi mi se pare invechita, mi se pare o transpunere a unei campanii globale, cumva, fortat in Romania, fara intelegerea prea clara a targetului.
Dar, the proof e in the pudding, in cazul acesta in vanzari. Care va castiga? Nu stiu!
Comentarii
Trimiteți un comentariu