Treceți la conținutul principal

Duelul Colelor! Coke vs Pepsi in Ro!

Un nou duel Pepsi vs Coca Cola
Am fost foarte placut surprins de noua campanie Coca Cola, hai sa mancam impreuna.
https://haisamancamimpreuna.cocacola.ro/#/frontpage
Cred ca multi dintre noi au vazut deja reclama care ne invita sa ne invitam prietenii la masa si sa impartasim acele momente cu restul lumii.
Mi-a placut mesajul, prin care Coca Cola vrea sa "acapareze" (in sensul cel mai pozitiv) interactiunile sociale in jurul mesei, sa fie acel catalist care le faciliteaza.
Mi-a placut si modul in care incearca sa utilizeze cele doua mari platforme de social media, Facebook si Twitter.
Mi-a placut si cum promoveaza #haisamancamimpreuna pe TV
Mi se pare o campanie integrata bine in jurul unei idei izvorate din intelegerea targetului. Nimeni nu vrea sa manance singur si nu era nevoie de Coca Cola sa vina sa ne spuna asta :) Insa, totodata, multi dintre noi, de cele mai multe ori, 5-6 zile pe saptamana mancam singuri, dimineata, la pranz la munca infulecam un sandwich su nimic iar seara mancam cel mult cu colegul de apartement, partnereul, sotia.
Dar nu facem un "eveniment" din asta.
Este un eveniment insa acel "gratar", acea cina de ziua de nastere a cuiva, masa de paste etc. Iar acele cine, gratare sau pranzuri sunt extrem de placute si genereaza multe amintiri in mintea noastra. Asa ca mi se pare foarte inteligent si ... normal chiar ca cei de la Coca Cola sa vrea sa isi asocieze brandul cu acel tip de amintiri.
Ne ofera un motiv subiectiv, intangibil dar extrem de important, care sa ne faca sa le apreciem brandul. Iar aceasta duce la loialitate.
Imi place mecanica de social media pusa in functiune. iti inviti prietenii pe FB, unii dintre participanti castiga "sansa" camionului Coca Cola, iar toata comunitatea isi sharuieste pozele de la aceste cine pe twitter.
Modern, in ton cu consumer behaviour-ul target marketului lor. Si nu strica ca se apropie sarbatorile de Pasti, moment traditional de mese in familie ;).

Insa, in aceeasi zi cand am vazut reclama Coca Cola, am vazut-o si pe cea de la Pepsi Romania. Si ei au o "promotie". Insa a lor e chiar promotie.
Se numeste, extrem de creativ :))) INSCRIE CODUL! Acum este momentul tau, toate capacele sunt castigatoare.
http://www.pepsi.ro/
In esenta, te duci, cumperi Pepsi si poti sa castigi O MAAAREEEE gramada de premii.
Cartele cosmote, Ipoduri, Ipaduri si...Un Ford Mustang... :)?!?!?
Mi se pare un amalgam de premii, rezultate din dorinta de a oferi "ceva cool" pentru tineri.
Daca la Coca Cola accentul s-a pus pe dezvoltarea a ceva "ownable", pornind de la nevoie emotionale, la Pepsi s-a pornit cu "mita electorala".
Daca Coca Cola a incercat sa integreze platformele social media in campanie, sa o faca cu adevarat 360 coform standardelor actuale, la Pepsi au deversat o gramada de gadgeturi si servicii care "au conexiune la internet" (Poate doar Mustangul nu e conectat dar deh, daca Jeff Gordon il conduce in state si e imaginea Pepsi...trebuia bagat si calutul de preerie:))
Se vede clar ca cele doua mari branduri de Cola au ales doua strategii diferite. Cea Coca Cola mi se pare pornita de la consumator, de la insighturi locale chiar, in timp ce cea de la Pepsi mi se pare invechita, mi se pare o transpunere a unei campanii globale, cumva, fortat in Romania, fara intelegerea prea clara a targetului.
Dar, the proof e in the pudding, in cazul acesta in vanzari. Care va castiga? Nu stiu!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Netflix ... acest McDonald's al Filmelor

Dacă ai chef de o masă cât de cât mâncabilă, dintr-o ofertă maaaareee foc creată special să îți pară că ai de unde să alegi, dă fuguța la McDonald's. Va fi o experiență mai atractivă în reclama de la televizor decât în riăl laif! Nu e nimic rău cu MC. E chiar un model de business de succes și pentru multe persoane, mai ales din statele dezvoltate, cea mai ieftină mâncare la care au acces. La noi este însă...trendy :D Precum Starbucks! Netflix seamana cu McDonald's din mai multe puncte de vedere: 1 meniul: ambele au un vraaafff luuunnngg cât o zi de post (ironically nu prea există o mare ofertă de post la MC) și îți dă impresia că ai avea de unde să alegi 2. gustul la MC e precum Trailerul la Netflix Producții originale ( A NETFLIX OROGINAL) : la MC aromele chimice bine alese te fac să salivezi, la Netflix trailerele te fac să vrei să vezi imediat filmul sau serialul 3. experiența: orice ți-ai lua de la MC are cam același gust (pentru mine cel puțin). La fel și cu seria...

Rata mortalitatii sau cum sa intelegem cifre si statistica

Incepe totul cu o poza sharuita de cineva drag mie, dar care parca in aceasta perioada, nu vrea sa mai inteleaga legaturi si cauze deterministice. Articolul are multe greseli de tipar, fiind scris rapid si pe scurt. Imi cer scuze :) Apoi...eu...ca si persoana...nu sunt foarte abil in a explica calm si relaxat ceva ce mie mi se pare evident. Aici mai am de invatat :) Incerc mai jos sa exersez skillurile de "explicare" Iata poza Acest grafic este folosit de multi pentru a arata ca "Covid-19" NU e o mare problema. Graficul intr-adevar arata ca numarul de decese zilnice la nivel mondial din cauza acestei boli nu este extrem de mare. Deja avem o problema cu graficul deoarece scrie numele bolii urmat de Coronavirus.  NU VIRSUL are acest nume. Virusul se numeste SARS-CoV-2, COVID-19 e boala pe care o provoaca. Cineva care scrie astfel NU poate fi un expert in domeniu. E ca si cum eu as scrie despre formule de fizica cuantica...te prinzi ca am invatat-o pe balustrad...

Un secol pe aripi! Mariana Dragescu

Sunt un impatimit al aviatiei. Iubesc zborul si avioanele. Totodata nutresc un mare respect pentru cei ce, in tumultuosul secol XX, si-au asumat datoria fata de tara si popr si au traversat, cu curaj si spirit de datorie, incercatii ani ai celui de-al doilea razboi mondial. Dar, la fel ca multi dintre noi, tinerii secolului XXI, nu stiu numele multor dintre cei ce intre 1939 si 1945 au au luptat in cel De-al Doilea Razboi Mondial. Ieri insa am aflat despre trecerea in nefiinta a Comadorului in retragere Mariana Dragescu, dupa un secol de viata. De ieri pana astazi am citit mult despre ea si am incercat sa ma documentez, deoarece cred ca merita sa nu uitam ceea ce a fost o viata absolut remarcabila a unei femei pentru care superlativele sunt desuete. Scuzati-mi patetismul dar va las pe voi sa va dati cu parerea daca ceea ce spun este exagerat: Comador Mariana Dragescu: Nascuta la 7 Septembrie 1912 A inceput sa zbore in dubla comanda in anul 1935, obtinant al saptelea brevet femi...