Sau invers?
Pe ce ar trebui sa ne focusam eforturile in aceasta perioada de criza? Sa vindem mai multe produse, dar poate mai ieftin, sau sa vindem mai putine dar mai scump?
Multi producatori (cam de orice) vor sa isi intareasca cota de piata in perioada aceasta si sunt dispusi sa aiba o politica de pret mai flexibila. Exista insa exemple de branduri care nu fac excess de discounturi si tot o duc bine (Apple, Samsung Galaxy S nu stiu cat, Belvedere vodka, etc).
Eu sunt fanul creeri de valoare decat de cota de piata in detrimentul profitabilitatii. Chiar daca exista pierderi de volum anuale, atata timp cat reusim sa pastram valoarea vanzarilor si a profitului cel putin constanta, cred ca la terminarea crizei, cand consumer confidence va creste, consumatorii vor fi obisnuiti cu pozitia pretului produsului nostru, atunci, teoretic, cand consumatorii vor fi dispusi sa cheltuiasca mai mult (cand va fi acest moment, cand increderea consumatorilor va reveni, nu cred ca stie nimeni :)), vom reusi sa atragem si clienti noi pe langa cei ce au ramas alaturi de brand in perioada dificila.
Mai ca o concluzie, in criza m-as focusa pe cash si pe pastrarea profitabilitatii si a valorii totale a profitului.
Pe ce ar trebui sa ne focusam eforturile in aceasta perioada de criza? Sa vindem mai multe produse, dar poate mai ieftin, sau sa vindem mai putine dar mai scump?
Multi producatori (cam de orice) vor sa isi intareasca cota de piata in perioada aceasta si sunt dispusi sa aiba o politica de pret mai flexibila. Exista insa exemple de branduri care nu fac excess de discounturi si tot o duc bine (Apple, Samsung Galaxy S nu stiu cat, Belvedere vodka, etc).
Eu sunt fanul creeri de valoare decat de cota de piata in detrimentul profitabilitatii. Chiar daca exista pierderi de volum anuale, atata timp cat reusim sa pastram valoarea vanzarilor si a profitului cel putin constanta, cred ca la terminarea crizei, cand consumer confidence va creste, consumatorii vor fi obisnuiti cu pozitia pretului produsului nostru, atunci, teoretic, cand consumatorii vor fi dispusi sa cheltuiasca mai mult (cand va fi acest moment, cand increderea consumatorilor va reveni, nu cred ca stie nimeni :)), vom reusi sa atragem si clienti noi pe langa cei ce au ramas alaturi de brand in perioada dificila.
Mai ca o concluzie, in criza m-as focusa pe cash si pe pastrarea profitabilitatii si a valorii totale a profitului.
Comentarii
Trimiteți un comentariu