Treceți la conținutul principal

value over volume?

Sau invers?
Pe ce ar trebui sa ne focusam eforturile in aceasta perioada de criza? Sa vindem mai multe produse, dar poate mai ieftin, sau sa vindem mai putine dar mai scump?
Multi producatori (cam de orice) vor sa isi intareasca cota de piata in perioada aceasta si sunt dispusi sa aiba o politica de pret mai flexibila. Exista insa exemple de branduri care nu fac excess de discounturi si tot o duc bine (Apple, Samsung Galaxy S nu stiu cat, Belvedere vodka, etc).
Eu sunt fanul creeri de valoare decat de cota de piata in detrimentul profitabilitatii. Chiar daca exista pierderi de volum anuale, atata timp cat reusim sa pastram valoarea vanzarilor si a profitului cel putin constanta, cred ca la terminarea crizei, cand consumer confidence va creste, consumatorii vor fi obisnuiti cu pozitia pretului produsului nostru, atunci, teoretic, cand consumatorii vor fi dispusi sa cheltuiasca mai mult (cand va fi acest moment, cand increderea consumatorilor va reveni, nu cred ca stie nimeni :)), vom reusi sa atragem si clienti noi pe langa cei ce au ramas alaturi de brand in perioada dificila.
Mai ca o concluzie, in criza m-as focusa pe cash si pe pastrarea profitabilitatii si a valorii totale a profitului.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

An EU commission of Alchemists

There is a quote, attributed to William H Gass, that says “The True Alchemist does not change lead into Gold, they change the world into words”. It is a metaphor about the power that a writer has to distill the essence of the world into words on a page. To some extent this is the power of the politician, to distill the essence of the world into policies, which are words on paper. In order to achieve this feat with success, there is a prerequisite of excellence on the part of the writer in the metaphor, or in the persona of the politician, in my parallel. As politicians deal in words, which converted into polices and laws, can shape societies and peoples, they are wholly dependent on the trust, we, the voters, have in them. Mrs Ursula von der Leyen, I have read with interest, just yesterday, your agenda for Europe “A union that strives for more”. In it I have found interesting, albeit very dry descriptions, of a stronger, unified Europe under a vision that, as you so clearly...

razboiul de o suta de ani Pepsi vs Coca Cola!

Acum 127 de ani Coca Cola era creat in SUA de John S Pemberton. Credeati ca Pepsi e muuult mai tanar? E doar cu 12 ani mai tanar. In 1898, adica acum 115 ani Pepsi era inventat de un farmacist, Caleb Bradham. Istoria celor doua branduri este tumultoasa la inceput. Coca Cola se extinde repede in Canada, Cuba si pe intreg teritoriul SUA. Chiar daca Pepsi creste repede la randul sau insa, din cauza crizei de zahar din timpul primului razboi modial, compania care detinea Pepsi da faliment in 1923. In anul primul faliment Pepsi, Coca Cola il numeste presedinte pe Robert W Woodruff:   http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_W._Woodruff#Career Puteti citi mai multe despre acest om cu o viata extraordinara aici, pe wikipedia. El a fost numit presedintele companiei la 33 de ani, cand Coca Cola avea propriile ei probleme si a ramas presedinte pana in 1954 si a transformat Coca Cola intr-un brand mondial. Un citat atribuit lui este: "There is no limit to what a man can do and where he ...

Rata mortalitatii sau cum sa intelegem cifre si statistica

Incepe totul cu o poza sharuita de cineva drag mie, dar care parca in aceasta perioada, nu vrea sa mai inteleaga legaturi si cauze deterministice. Articolul are multe greseli de tipar, fiind scris rapid si pe scurt. Imi cer scuze :) Apoi...eu...ca si persoana...nu sunt foarte abil in a explica calm si relaxat ceva ce mie mi se pare evident. Aici mai am de invatat :) Incerc mai jos sa exersez skillurile de "explicare" Iata poza Acest grafic este folosit de multi pentru a arata ca "Covid-19" NU e o mare problema. Graficul intr-adevar arata ca numarul de decese zilnice la nivel mondial din cauza acestei boli nu este extrem de mare. Deja avem o problema cu graficul deoarece scrie numele bolii urmat de Coronavirus.  NU VIRSUL are acest nume. Virusul se numeste SARS-CoV-2, COVID-19 e boala pe care o provoaca. Cineva care scrie astfel NU poate fi un expert in domeniu. E ca si cum eu as scrie despre formule de fizica cuantica...te prinzi ca am invatat-o pe balustrad...