Treceți la conținutul principal

Trenu' lu' Relu!


Trenul lowcost! WOW!
Bunica meaare o vorba. Ideile vin de la … idioti :) Si nu de putine ori are perfecta dreptate.
Acum vreodoua zile am citit un articol pe hotnews despre o initiative a MinisteruluiTransporturilor.
ReluFenechiu anunta cu bucurie o idee care i-a fost sugerata de presedintele CA alCFR Calatori, Alexandrina Gatej. "Vreau sava spun ca a venit cu o idee si mi-a placut foarte mult - se vede foarte clarca experienta din managementul privat o ajuta -, aceea de a face un program samergi cu 10 lei la mare. Poate e exagerat cu 10 lei.(...) Un gen de low-cost,exact asta mi-a spus, ca va incerca sa studieze politicile de low-cost dinaviatie si sa vedem daca nu putem implementa o politica de low-cost si intransportul de calatori, mai ales ca, daca suntem corecti cu noi, ar trebui safie cam low-cost transportul nostru de calatori", a spus ministrul.
Tare idee!
Se vede claaaaar experienta din managementulprivat :)
Vorba fie intre noi, interautii, trenurile dinRomania sunt deja low cost.
Dar, ce m-a uimit putin a fost cu cata nonsalantasi vadita lipsa de cunosatere a domeniului, tov ministru a exaltat la auzulacestei idei si a trecut la complimentarea autoarei.
Lipsa de cunosatere si incapacitatea managerialavine din incapacitatea celor care gestioneaza ministerul de a corela solutiilela problema.
Sa vedem cazul in speta:
1.   Problema (asacum a fost expusa ea de ministrul Fenechiu in acelasi material de pe hotnews: "Mergcu masina. De ce? Din cauza ca trenurile din Romania astazi nu ofera viteza siconfortul necesar pentru a inlocui masina. Asta este realitatea si trebuie,dupa parerea mea, sa ducem niste politici care sa schimbe lucrurile"
Ca sa fimexacti, viteza medie de deplasare a trenurilor in Romania in 2012 a ajuns lanivelul celei din 1940! Trenuri electrice se taraie cu viteza medie atrenurilor cu aburi care traversau o Romanie in plin Razboi Mondial!
2.   Solutia: totconform domnului ministru:
“Bagam oferta 10 lei de laBucuresti la Mare!”
Rezolva aceasta “oferta” problema reala ainfrastructurii feroviare? Se aplica cumva oferta si la transportul de marfa?Daca e oferta de 10 lei, de ce sa platesti pretul intreg? De ce sa platesticand mergi cu nasul? De ce sa mergi cu trenul cand cu masina e mai rapid?

Este o crasa si grava lipsa de viziunestrategica.
Strategia multianuala de dezvoltare ainfrastructurii pe urmatoarele doua decenii lipseste.
Din ea ar rezulta strategii sectoriale, pentruinfrastructura rutiera, cea feroviara si aeriana.
Doar lucrand astfel vom putea ajunge la oconcluzie viabila.
Ironia sortie e ca noi, cei care traim in taraasta, stim, instinctiv Solutia.
Investii in dezvoltarea infrastructurii feroviarecare sa permita atingerea unei viteze medii de deplasare similara macar cu ceadin Polonia sau Cehia, state din fostul bloc sovietic.
Privatizarea CFR Persoane si Marfa, complet sitotal, iar statul sa ramana doar cu CFR infrastructura, putand astfel sasoliticte “redevente” companiilor care utilizeaza infrastructura.
Introducerea de “amenzi” pentru CFRinfrastructura pentru minutele de intarziere datorate defectiunilor caiiferate.
Etc etc etc.
Nu vorbesc de High Speed Rail in Romania. Inca.Dar strategia ar trebui sa include asa ceva.
Ar trebui dezvoltate proiecte “pe bune” care saacceseze fonduri europene pentru dezvoltarea infrastructurii. Dezvoltarea deproiecte in parteneriat public privat.
Nu aiureli cu asimilarea unor concepte din aviatiein transportul feroviar.
Ar fi fost mult mai benign , ba chiar foarteinspirat, daca tovarasa presedinte de CA sugera sa studieze modelele de ticketingcu tarife differentiate “on peak” “off peak”. Insa si aceasta ar fi fost un felde punere a carutei inaintea boilor, deoarece trebuie tratata mai intaiproblema grava a infrastructurii depasite!
Si acum niste poze.
Mai intai Inter City Sighisoara – Bucuresti Acum3 saptamani! Pret 85 ron – 17 Lire, clasa 2, Duhoare inclusa in pret!
285km - 6 ore - viteza medie: 47.5Km/h





Iar acum inter city (Virgin train) Londra –Manchester! Pret 175 Ron – 35 Lire, clasa 1, Free WiFi inclus in pret
333Km - 2 ore 15 min - viteza medie 148 Km/h




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

An EU commission of Alchemists

There is a quote, attributed to William H Gass, that says “The True Alchemist does not change lead into Gold, they change the world into words”. It is a metaphor about the power that a writer has to distill the essence of the world into words on a page. To some extent this is the power of the politician, to distill the essence of the world into policies, which are words on paper. In order to achieve this feat with success, there is a prerequisite of excellence on the part of the writer in the metaphor, or in the persona of the politician, in my parallel. As politicians deal in words, which converted into polices and laws, can shape societies and peoples, they are wholly dependent on the trust, we, the voters, have in them. Mrs Ursula von der Leyen, I have read with interest, just yesterday, your agenda for Europe “A union that strives for more”. In it I have found interesting, albeit very dry descriptions, of a stronger, unified Europe under a vision that, as you so clearly...

razboiul de o suta de ani Pepsi vs Coca Cola!

Acum 127 de ani Coca Cola era creat in SUA de John S Pemberton. Credeati ca Pepsi e muuult mai tanar? E doar cu 12 ani mai tanar. In 1898, adica acum 115 ani Pepsi era inventat de un farmacist, Caleb Bradham. Istoria celor doua branduri este tumultoasa la inceput. Coca Cola se extinde repede in Canada, Cuba si pe intreg teritoriul SUA. Chiar daca Pepsi creste repede la randul sau insa, din cauza crizei de zahar din timpul primului razboi modial, compania care detinea Pepsi da faliment in 1923. In anul primul faliment Pepsi, Coca Cola il numeste presedinte pe Robert W Woodruff:   http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_W._Woodruff#Career Puteti citi mai multe despre acest om cu o viata extraordinara aici, pe wikipedia. El a fost numit presedintele companiei la 33 de ani, cand Coca Cola avea propriile ei probleme si a ramas presedinte pana in 1954 si a transformat Coca Cola intr-un brand mondial. Un citat atribuit lui este: "There is no limit to what a man can do and where he ...

Rata mortalitatii sau cum sa intelegem cifre si statistica

Incepe totul cu o poza sharuita de cineva drag mie, dar care parca in aceasta perioada, nu vrea sa mai inteleaga legaturi si cauze deterministice. Articolul are multe greseli de tipar, fiind scris rapid si pe scurt. Imi cer scuze :) Apoi...eu...ca si persoana...nu sunt foarte abil in a explica calm si relaxat ceva ce mie mi se pare evident. Aici mai am de invatat :) Incerc mai jos sa exersez skillurile de "explicare" Iata poza Acest grafic este folosit de multi pentru a arata ca "Covid-19" NU e o mare problema. Graficul intr-adevar arata ca numarul de decese zilnice la nivel mondial din cauza acestei boli nu este extrem de mare. Deja avem o problema cu graficul deoarece scrie numele bolii urmat de Coronavirus.  NU VIRSUL are acest nume. Virusul se numeste SARS-CoV-2, COVID-19 e boala pe care o provoaca. Cineva care scrie astfel NU poate fi un expert in domeniu. E ca si cum eu as scrie despre formule de fizica cuantica...te prinzi ca am invatat-o pe balustrad...