Treceți la conținutul principal

Trenu' lu' Relu!


Trenul lowcost! WOW!
Bunica meaare o vorba. Ideile vin de la … idioti :) Si nu de putine ori are perfecta dreptate.
Acum vreodoua zile am citit un articol pe hotnews despre o initiative a MinisteruluiTransporturilor.
ReluFenechiu anunta cu bucurie o idee care i-a fost sugerata de presedintele CA alCFR Calatori, Alexandrina Gatej. "Vreau sava spun ca a venit cu o idee si mi-a placut foarte mult - se vede foarte clarca experienta din managementul privat o ajuta -, aceea de a face un program samergi cu 10 lei la mare. Poate e exagerat cu 10 lei.(...) Un gen de low-cost,exact asta mi-a spus, ca va incerca sa studieze politicile de low-cost dinaviatie si sa vedem daca nu putem implementa o politica de low-cost si intransportul de calatori, mai ales ca, daca suntem corecti cu noi, ar trebui safie cam low-cost transportul nostru de calatori", a spus ministrul.
Tare idee!
Se vede claaaaar experienta din managementulprivat :)
Vorba fie intre noi, interautii, trenurile dinRomania sunt deja low cost.
Dar, ce m-a uimit putin a fost cu cata nonsalantasi vadita lipsa de cunosatere a domeniului, tov ministru a exaltat la auzulacestei idei si a trecut la complimentarea autoarei.
Lipsa de cunosatere si incapacitatea managerialavine din incapacitatea celor care gestioneaza ministerul de a corela solutiilela problema.
Sa vedem cazul in speta:
1.   Problema (asacum a fost expusa ea de ministrul Fenechiu in acelasi material de pe hotnews: "Mergcu masina. De ce? Din cauza ca trenurile din Romania astazi nu ofera viteza siconfortul necesar pentru a inlocui masina. Asta este realitatea si trebuie,dupa parerea mea, sa ducem niste politici care sa schimbe lucrurile"
Ca sa fimexacti, viteza medie de deplasare a trenurilor in Romania in 2012 a ajuns lanivelul celei din 1940! Trenuri electrice se taraie cu viteza medie atrenurilor cu aburi care traversau o Romanie in plin Razboi Mondial!
2.   Solutia: totconform domnului ministru:
“Bagam oferta 10 lei de laBucuresti la Mare!”
Rezolva aceasta “oferta” problema reala ainfrastructurii feroviare? Se aplica cumva oferta si la transportul de marfa?Daca e oferta de 10 lei, de ce sa platesti pretul intreg? De ce sa platesticand mergi cu nasul? De ce sa mergi cu trenul cand cu masina e mai rapid?

Este o crasa si grava lipsa de viziunestrategica.
Strategia multianuala de dezvoltare ainfrastructurii pe urmatoarele doua decenii lipseste.
Din ea ar rezulta strategii sectoriale, pentruinfrastructura rutiera, cea feroviara si aeriana.
Doar lucrand astfel vom putea ajunge la oconcluzie viabila.
Ironia sortie e ca noi, cei care traim in taraasta, stim, instinctiv Solutia.
Investii in dezvoltarea infrastructurii feroviarecare sa permita atingerea unei viteze medii de deplasare similara macar cu ceadin Polonia sau Cehia, state din fostul bloc sovietic.
Privatizarea CFR Persoane si Marfa, complet sitotal, iar statul sa ramana doar cu CFR infrastructura, putand astfel sasoliticte “redevente” companiilor care utilizeaza infrastructura.
Introducerea de “amenzi” pentru CFRinfrastructura pentru minutele de intarziere datorate defectiunilor caiiferate.
Etc etc etc.
Nu vorbesc de High Speed Rail in Romania. Inca.Dar strategia ar trebui sa include asa ceva.
Ar trebui dezvoltate proiecte “pe bune” care saacceseze fonduri europene pentru dezvoltarea infrastructurii. Dezvoltarea deproiecte in parteneriat public privat.
Nu aiureli cu asimilarea unor concepte din aviatiein transportul feroviar.
Ar fi fost mult mai benign , ba chiar foarteinspirat, daca tovarasa presedinte de CA sugera sa studieze modelele de ticketingcu tarife differentiate “on peak” “off peak”. Insa si aceasta ar fi fost un felde punere a carutei inaintea boilor, deoarece trebuie tratata mai intaiproblema grava a infrastructurii depasite!
Si acum niste poze.
Mai intai Inter City Sighisoara – Bucuresti Acum3 saptamani! Pret 85 ron – 17 Lire, clasa 2, Duhoare inclusa in pret!
285km - 6 ore - viteza medie: 47.5Km/h





Iar acum inter city (Virgin train) Londra –Manchester! Pret 175 Ron – 35 Lire, clasa 1, Free WiFi inclus in pret
333Km - 2 ore 15 min - viteza medie 148 Km/h




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Netflix ... acest McDonald's al Filmelor

Dacă ai chef de o masă cât de cât mâncabilă, dintr-o ofertă maaaareee foc creată special să îți pară că ai de unde să alegi, dă fuguța la McDonald's. Va fi o experiență mai atractivă în reclama de la televizor decât în riăl laif! Nu e nimic rău cu MC. E chiar un model de business de succes și pentru multe persoane, mai ales din statele dezvoltate, cea mai ieftină mâncare la care au acces. La noi este însă...trendy :D Precum Starbucks! Netflix seamana cu McDonald's din mai multe puncte de vedere: 1 meniul: ambele au un vraaafff luuunnngg cât o zi de post (ironically nu prea există o mare ofertă de post la MC) și îți dă impresia că ai avea de unde să alegi 2. gustul la MC e precum Trailerul la Netflix Producții originale ( A NETFLIX OROGINAL) : la MC aromele chimice bine alese te fac să salivezi, la Netflix trailerele te fac să vrei să vezi imediat filmul sau serialul 3. experiența: orice ți-ai lua de la MC are cam același gust (pentru mine cel puțin). La fel și cu seria...

Rata mortalitatii sau cum sa intelegem cifre si statistica

Incepe totul cu o poza sharuita de cineva drag mie, dar care parca in aceasta perioada, nu vrea sa mai inteleaga legaturi si cauze deterministice. Articolul are multe greseli de tipar, fiind scris rapid si pe scurt. Imi cer scuze :) Apoi...eu...ca si persoana...nu sunt foarte abil in a explica calm si relaxat ceva ce mie mi se pare evident. Aici mai am de invatat :) Incerc mai jos sa exersez skillurile de "explicare" Iata poza Acest grafic este folosit de multi pentru a arata ca "Covid-19" NU e o mare problema. Graficul intr-adevar arata ca numarul de decese zilnice la nivel mondial din cauza acestei boli nu este extrem de mare. Deja avem o problema cu graficul deoarece scrie numele bolii urmat de Coronavirus.  NU VIRSUL are acest nume. Virusul se numeste SARS-CoV-2, COVID-19 e boala pe care o provoaca. Cineva care scrie astfel NU poate fi un expert in domeniu. E ca si cum eu as scrie despre formule de fizica cuantica...te prinzi ca am invatat-o pe balustrad...

Un secol pe aripi! Mariana Dragescu

Sunt un impatimit al aviatiei. Iubesc zborul si avioanele. Totodata nutresc un mare respect pentru cei ce, in tumultuosul secol XX, si-au asumat datoria fata de tara si popr si au traversat, cu curaj si spirit de datorie, incercatii ani ai celui de-al doilea razboi mondial. Dar, la fel ca multi dintre noi, tinerii secolului XXI, nu stiu numele multor dintre cei ce intre 1939 si 1945 au au luptat in cel De-al Doilea Razboi Mondial. Ieri insa am aflat despre trecerea in nefiinta a Comadorului in retragere Mariana Dragescu, dupa un secol de viata. De ieri pana astazi am citit mult despre ea si am incercat sa ma documentez, deoarece cred ca merita sa nu uitam ceea ce a fost o viata absolut remarcabila a unei femei pentru care superlativele sunt desuete. Scuzati-mi patetismul dar va las pe voi sa va dati cu parerea daca ceea ce spun este exagerat: Comador Mariana Dragescu: Nascuta la 7 Septembrie 1912 A inceput sa zbore in dubla comanda in anul 1935, obtinant al saptelea brevet femi...