Treceți la conținutul principal
Consumatorul trebuie sa fie "centrul atentiei" oricarui marketeer. Este ceea ce am auzit zi de zi! Non stop! De 7 ani! :) Cam plictisitori ani, nu?
Desi este perfect adevarat, ca buni oameni de marketing stim ca, de multe ori, aceasta axioma cantata de prea multi profesiori sau directori de companie, pune mici piedici procesului de inovatie. Acesta risca sa devina unul de "evolutie" decat de inovatie pura, deoarece, de cele mai multe ori, consumatorul nu va poate spune ce lucruri, care nu exista, si le-ar dori.
Insa acelasi drag consumator ne da foarte multe indicii. Cum le identificam, evaluam si apoi exploatam? Doar asa devenim market leaderi si trendsetteri si nu simpli followeri.
Cred ca departamentul de consumer research este foarte important in acest demers, insa depinde si de ce tooluri ii punem la dispozitie. Daca investim multi bani doar in analize metrice ale evolutiei pietei,cote de piata, advertising efficiency etc vom avea o imagine buna pentru a evalua ceea ce am facut, dar mai ptin utila pentru procesul invoational.
Cred ca este nevoie de cresterea focus groupurilor informale, crearea de brain storiminguri cu consumatori dar, in principal, cred ca trebuie investit intr-un mic departament de "futurologie"al carui obiectiv sa fie identificarea oportunitatilor viitoare, ce se vor putea materializa in surse de profit in 3-5 ani.
Acest departament ar trebui sa aiba obiective de identidicare a trendurilor si oportunitatilor ce se vor materializa in cel putin 3 ani. Nu mai repede. Orice oportunitate ce care s-ar materializa intr-un interval de timp mai scurt ar trebuisa faca parte din planurile multianuale dezvoltate de echipa care manageruieste brandul.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

An EU commission of Alchemists

There is a quote, attributed to William H Gass, that says “The True Alchemist does not change lead into Gold, they change the world into words”. It is a metaphor about the power that a writer has to distill the essence of the world into words on a page. To some extent this is the power of the politician, to distill the essence of the world into policies, which are words on paper. In order to achieve this feat with success, there is a prerequisite of excellence on the part of the writer in the metaphor, or in the persona of the politician, in my parallel. As politicians deal in words, which converted into polices and laws, can shape societies and peoples, they are wholly dependent on the trust, we, the voters, have in them. Mrs Ursula von der Leyen, I have read with interest, just yesterday, your agenda for Europe “A union that strives for more”. In it I have found interesting, albeit very dry descriptions, of a stronger, unified Europe under a vision that, as you so clearly...

razboiul de o suta de ani Pepsi vs Coca Cola!

Acum 127 de ani Coca Cola era creat in SUA de John S Pemberton. Credeati ca Pepsi e muuult mai tanar? E doar cu 12 ani mai tanar. In 1898, adica acum 115 ani Pepsi era inventat de un farmacist, Caleb Bradham. Istoria celor doua branduri este tumultoasa la inceput. Coca Cola se extinde repede in Canada, Cuba si pe intreg teritoriul SUA. Chiar daca Pepsi creste repede la randul sau insa, din cauza crizei de zahar din timpul primului razboi modial, compania care detinea Pepsi da faliment in 1923. In anul primul faliment Pepsi, Coca Cola il numeste presedinte pe Robert W Woodruff:   http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_W._Woodruff#Career Puteti citi mai multe despre acest om cu o viata extraordinara aici, pe wikipedia. El a fost numit presedintele companiei la 33 de ani, cand Coca Cola avea propriile ei probleme si a ramas presedinte pana in 1954 si a transformat Coca Cola intr-un brand mondial. Un citat atribuit lui este: "There is no limit to what a man can do and where he ...

Rata mortalitatii sau cum sa intelegem cifre si statistica

Incepe totul cu o poza sharuita de cineva drag mie, dar care parca in aceasta perioada, nu vrea sa mai inteleaga legaturi si cauze deterministice. Articolul are multe greseli de tipar, fiind scris rapid si pe scurt. Imi cer scuze :) Apoi...eu...ca si persoana...nu sunt foarte abil in a explica calm si relaxat ceva ce mie mi se pare evident. Aici mai am de invatat :) Incerc mai jos sa exersez skillurile de "explicare" Iata poza Acest grafic este folosit de multi pentru a arata ca "Covid-19" NU e o mare problema. Graficul intr-adevar arata ca numarul de decese zilnice la nivel mondial din cauza acestei boli nu este extrem de mare. Deja avem o problema cu graficul deoarece scrie numele bolii urmat de Coronavirus.  NU VIRSUL are acest nume. Virusul se numeste SARS-CoV-2, COVID-19 e boala pe care o provoaca. Cineva care scrie astfel NU poate fi un expert in domeniu. E ca si cum eu as scrie despre formule de fizica cuantica...te prinzi ca am invatat-o pe balustrad...