Consumatorul trebuie sa fie "centrul atentiei" oricarui marketeer. Este ceea ce am auzit zi de zi! Non stop! De 7 ani! :) Cam plictisitori ani, nu?
Desi este perfect adevarat, ca buni oameni de marketing stim ca, de multe ori, aceasta axioma cantata de prea multi profesiori sau directori de companie, pune mici piedici procesului de inovatie. Acesta risca sa devina unul de "evolutie" decat de inovatie pura, deoarece, de cele mai multe ori, consumatorul nu va poate spune ce lucruri, care nu exista, si le-ar dori.
Insa acelasi drag consumator ne da foarte multe indicii. Cum le identificam, evaluam si apoi exploatam? Doar asa devenim market leaderi si trendsetteri si nu simpli followeri.
Cred ca departamentul de consumer research este foarte important in acest demers, insa depinde si de ce tooluri ii punem la dispozitie. Daca investim multi bani doar in analize metrice ale evolutiei pietei,cote de piata, advertising efficiency etc vom avea o imagine buna pentru a evalua ceea ce am facut, dar mai ptin utila pentru procesul invoational.
Cred ca este nevoie de cresterea focus groupurilor informale, crearea de brain storiminguri cu consumatori dar, in principal, cred ca trebuie investit intr-un mic departament de "futurologie"al carui obiectiv sa fie identificarea oportunitatilor viitoare, ce se vor putea materializa in surse de profit in 3-5 ani.
Acest departament ar trebui sa aiba obiective de identidicare a trendurilor si oportunitatilor ce se vor materializa in cel putin 3 ani. Nu mai repede. Orice oportunitate ce care s-ar materializa intr-un interval de timp mai scurt ar trebuisa faca parte din planurile multianuale dezvoltate de echipa care manageruieste brandul.
Desi este perfect adevarat, ca buni oameni de marketing stim ca, de multe ori, aceasta axioma cantata de prea multi profesiori sau directori de companie, pune mici piedici procesului de inovatie. Acesta risca sa devina unul de "evolutie" decat de inovatie pura, deoarece, de cele mai multe ori, consumatorul nu va poate spune ce lucruri, care nu exista, si le-ar dori.
Insa acelasi drag consumator ne da foarte multe indicii. Cum le identificam, evaluam si apoi exploatam? Doar asa devenim market leaderi si trendsetteri si nu simpli followeri.
Cred ca departamentul de consumer research este foarte important in acest demers, insa depinde si de ce tooluri ii punem la dispozitie. Daca investim multi bani doar in analize metrice ale evolutiei pietei,cote de piata, advertising efficiency etc vom avea o imagine buna pentru a evalua ceea ce am facut, dar mai ptin utila pentru procesul invoational.
Cred ca este nevoie de cresterea focus groupurilor informale, crearea de brain storiminguri cu consumatori dar, in principal, cred ca trebuie investit intr-un mic departament de "futurologie"al carui obiectiv sa fie identificarea oportunitatilor viitoare, ce se vor putea materializa in surse de profit in 3-5 ani.
Acest departament ar trebui sa aiba obiective de identidicare a trendurilor si oportunitatilor ce se vor materializa in cel putin 3 ani. Nu mai repede. Orice oportunitate ce care s-ar materializa intr-un interval de timp mai scurt ar trebuisa faca parte din planurile multianuale dezvoltate de echipa care manageruieste brandul.
Comentarii
Trimiteți un comentariu