Treceți la conținutul principal
Consumatorul trebuie sa fie "centrul atentiei" oricarui marketeer. Este ceea ce am auzit zi de zi! Non stop! De 7 ani! :) Cam plictisitori ani, nu?
Desi este perfect adevarat, ca buni oameni de marketing stim ca, de multe ori, aceasta axioma cantata de prea multi profesiori sau directori de companie, pune mici piedici procesului de inovatie. Acesta risca sa devina unul de "evolutie" decat de inovatie pura, deoarece, de cele mai multe ori, consumatorul nu va poate spune ce lucruri, care nu exista, si le-ar dori.
Insa acelasi drag consumator ne da foarte multe indicii. Cum le identificam, evaluam si apoi exploatam? Doar asa devenim market leaderi si trendsetteri si nu simpli followeri.
Cred ca departamentul de consumer research este foarte important in acest demers, insa depinde si de ce tooluri ii punem la dispozitie. Daca investim multi bani doar in analize metrice ale evolutiei pietei,cote de piata, advertising efficiency etc vom avea o imagine buna pentru a evalua ceea ce am facut, dar mai ptin utila pentru procesul invoational.
Cred ca este nevoie de cresterea focus groupurilor informale, crearea de brain storiminguri cu consumatori dar, in principal, cred ca trebuie investit intr-un mic departament de "futurologie"al carui obiectiv sa fie identificarea oportunitatilor viitoare, ce se vor putea materializa in surse de profit in 3-5 ani.
Acest departament ar trebui sa aiba obiective de identidicare a trendurilor si oportunitatilor ce se vor materializa in cel putin 3 ani. Nu mai repede. Orice oportunitate ce care s-ar materializa intr-un interval de timp mai scurt ar trebuisa faca parte din planurile multianuale dezvoltate de echipa care manageruieste brandul.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Netflix ... acest McDonald's al Filmelor

Dacă ai chef de o masă cât de cât mâncabilă, dintr-o ofertă maaaareee foc creată special să îți pară că ai de unde să alegi, dă fuguța la McDonald's. Va fi o experiență mai atractivă în reclama de la televizor decât în riăl laif! Nu e nimic rău cu MC. E chiar un model de business de succes și pentru multe persoane, mai ales din statele dezvoltate, cea mai ieftină mâncare la care au acces. La noi este însă...trendy :D Precum Starbucks! Netflix seamana cu McDonald's din mai multe puncte de vedere: 1 meniul: ambele au un vraaafff luuunnngg cât o zi de post (ironically nu prea există o mare ofertă de post la MC) și îți dă impresia că ai avea de unde să alegi 2. gustul la MC e precum Trailerul la Netflix Producții originale ( A NETFLIX OROGINAL) : la MC aromele chimice bine alese te fac să salivezi, la Netflix trailerele te fac să vrei să vezi imediat filmul sau serialul 3. experiența: orice ți-ai lua de la MC are cam același gust (pentru mine cel puțin). La fel și cu seria...

Rata mortalitatii sau cum sa intelegem cifre si statistica

Incepe totul cu o poza sharuita de cineva drag mie, dar care parca in aceasta perioada, nu vrea sa mai inteleaga legaturi si cauze deterministice. Articolul are multe greseli de tipar, fiind scris rapid si pe scurt. Imi cer scuze :) Apoi...eu...ca si persoana...nu sunt foarte abil in a explica calm si relaxat ceva ce mie mi se pare evident. Aici mai am de invatat :) Incerc mai jos sa exersez skillurile de "explicare" Iata poza Acest grafic este folosit de multi pentru a arata ca "Covid-19" NU e o mare problema. Graficul intr-adevar arata ca numarul de decese zilnice la nivel mondial din cauza acestei boli nu este extrem de mare. Deja avem o problema cu graficul deoarece scrie numele bolii urmat de Coronavirus.  NU VIRSUL are acest nume. Virusul se numeste SARS-CoV-2, COVID-19 e boala pe care o provoaca. Cineva care scrie astfel NU poate fi un expert in domeniu. E ca si cum eu as scrie despre formule de fizica cuantica...te prinzi ca am invatat-o pe balustrad...

Un secol pe aripi! Mariana Dragescu

Sunt un impatimit al aviatiei. Iubesc zborul si avioanele. Totodata nutresc un mare respect pentru cei ce, in tumultuosul secol XX, si-au asumat datoria fata de tara si popr si au traversat, cu curaj si spirit de datorie, incercatii ani ai celui de-al doilea razboi mondial. Dar, la fel ca multi dintre noi, tinerii secolului XXI, nu stiu numele multor dintre cei ce intre 1939 si 1945 au au luptat in cel De-al Doilea Razboi Mondial. Ieri insa am aflat despre trecerea in nefiinta a Comadorului in retragere Mariana Dragescu, dupa un secol de viata. De ieri pana astazi am citit mult despre ea si am incercat sa ma documentez, deoarece cred ca merita sa nu uitam ceea ce a fost o viata absolut remarcabila a unei femei pentru care superlativele sunt desuete. Scuzati-mi patetismul dar va las pe voi sa va dati cu parerea daca ceea ce spun este exagerat: Comador Mariana Dragescu: Nascuta la 7 Septembrie 1912 A inceput sa zbore in dubla comanda in anul 1935, obtinant al saptelea brevet femi...