Treceți la conținutul principal

Fly me to the moon...

Sau macar pana la Paris, Londra si Roma intr-un mod profitabil.
Tarom incearca sa faca acest lucru, insa, reuseste?
Sursa: www.plane-mad.com

N-am mai scris de ceva vreme, fiindca am fost ocupat foc si nici nevoie de "descarcare verbala" n-am mai simtit :)
Dar uite ca astazi citesc o stire si ma mir din nou, cum se face ca in Romania principiile de management par a fi desconsiderate, complet neinteles si aplicate arbitrar dupa bunul plac si interesul de moment?
Iata stirea:
http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-15061255-christian-heinzmann-managerul-companiei-tarom-despre-scurtarea-mandatului-3-ani-fost-fortat-iau-aceasta-decizie-catre-dan-pascariu-seful-altfel-vor-exista-consecinte-serioase-demiterea-mea-imediata-cr.htm

Am fost putin surprins de stire, deoarece, cu mult efort si dupa un proces costisitor si de durata, anul trecut, noul guvern Ponta se lauda (si, cel putin teoretic, pe buna dreptate) cu recrutarea unor manageri privati pentru compania Tarom. Marele success era Christian Heinzmann, prezentat drept un specialist in domeniu si o persoana care va putea reaprinde flacara succesului financiar la Tarom.
Dupa doar 7 luni, acesta anunta ca a fost FORTAT sa isi reduca mandatul.
Nu poti judeca o situatie fara sa ai toate informatiile, iar in acest caz nu puteam evalua veridicitatea spuselor sale doar pe baza declaratiei sale. Cine stie, o fi omul sictirit, plictisit, sau o fi vreun lenes care nu si-a facut treaba pana acum.
Dar, trei ore mai tarziu, la coup de grace, vine, tot pe calea hotnews, sub forma unei senzationale declaratii a lui Nicolae Demetriade, proaspat numit director Executiv ?!?! al Tarom: http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-15061809-nicolae-demetriade-noul-director-executiv-tarom-despre-reducerea-mandatului-managerului-privat-ati-vazut-nici-companie-lufthansa-wizzair-vina-justifice-presa-absolut-toate-deciziile-care-consiliul-adm.htm
Ce zice domnul Demetriade si care e legatura cu prima mea afirmatie, legata de inexplicabila incapacitate a autoritatilor Romane de a respecta reguli simple de management?

HotNews.ro: Dumneavoastra, in Consiliul de Administratie ati discutat despre domnul Heinzmann? V-a nemultumit ceva in legatura cu activitatea sa?
Nicolae Demetriade: Vreau sa va spun ca intodeauna este loc de mai bine. Board-ul cred ca isi dorea mai multa actiune, sa se intample unele lucruri mai rapid. Probabil din acest motiv CA-ul a simtit nevoia sa ma desemneze pe mine ca director executiv. Am mai trecut pe la conducerea companiei, stiu despre ce e vorba, cunosc oamenii, compania, competitia. 

HotNews.ro: Ce insemna ca lucrurile sa se miste mai rapid? Care lucruri?

Nicolae Demetriade: Adica implementarea planului de management. 

HotNews.ro: Totusi, in ultimele luni, in special luna mai, rezultatele TAROM au parut a fi chiar foarte bune.

Nicolae Demetriade: N-as vrea sa comentez niste cifre pe o luna sau pe doua luni. E greu sa analizam niste date neauditate si sa consideram ca inseamna niste rezultate foarte bune.

HotNews.ro: Daca nu ne legam de aceste date, atunci pe ce date s-a analizat performanta domnului Heinzmann?

Nicolae Demetriade: Nu pe date. Acolo [n.r. in CA] nu se analizeaza pe date, daca a crescut numarul de pasageri, daca au scazut cheltuielile.... Sunt o multime de influente care pot aparea intr-un plan de management. S-a vorbit pe anumite masuri punctuale care nu au fost inca realizate, desi aveau termen de realizare..

Asadar, Consiliul de administrate al Tarom NU ANALIZEAZA PERFORMANTA MANAGERULUI PE DATE!?!?!  Dar pe ce anume? Pe masuri punctuale care nu au fost inca realizate, desi aveau termen de realizare!!?"?! Deci...TOT pe date...
Afirmatiile domnului Demetriade scurcircuiteaza logica, arunca pe fereastra regulile de management si de evaluare a performantei si fac toate astea intr-un mod atat de nonsalant incat au toate trasaturile unor replici dintr-un film "cu prosti" (Remember faimosul ... Le Diner de Cons ? http://www.imdb.com/title/tt0119038/)

Adica:
 faci un proces de recrutare ce dureaza circa una an - CHECK
manager cu experienta in industria aeronautica disponibil - CHECK
Se angajeaza managerul pe o perioada de 4 ani - CHECK
Managerul angajat dezvolta o strategie pe 3 ani - CHECK
Consiliul de administratie aproba strategia - CHECK
Cifrele din Aprilie, Mai arata conform planului de restructurare - CHECK

 Rezultatul:
Managerului i se reduce brusc mandatul de la 4 la 1 an - FAIL
Este numit un Director Executiv cu exact aceleasi atributii (see hotnews article for details) - FAIL
Directorul Executiv are mandat pe perioada nedeterminata (deci e mai inamovibil ca dir general) - FAIL
Consiliul de administratie nu analizeaza DATE?!?! - BIG MEGA FAIL
Directorul Executiv e si membru in CA (deci e si seful directorului general, si subalternul lui) - STRANGE FAIL?!?

Nu ma pricep la industria aeronautica, dar, din punct de vedere al logicii si principiilor de manegement, Tarom tocmai a facut un mare U Turn!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Netflix ... acest McDonald's al Filmelor

Dacă ai chef de o masă cât de cât mâncabilă, dintr-o ofertă maaaareee foc creată special să îți pară că ai de unde să alegi, dă fuguța la McDonald's. Va fi o experiență mai atractivă în reclama de la televizor decât în riăl laif! Nu e nimic rău cu MC. E chiar un model de business de succes și pentru multe persoane, mai ales din statele dezvoltate, cea mai ieftină mâncare la care au acces. La noi este însă...trendy :D Precum Starbucks! Netflix seamana cu McDonald's din mai multe puncte de vedere: 1 meniul: ambele au un vraaafff luuunnngg cât o zi de post (ironically nu prea există o mare ofertă de post la MC) și îți dă impresia că ai avea de unde să alegi 2. gustul la MC e precum Trailerul la Netflix Producții originale ( A NETFLIX OROGINAL) : la MC aromele chimice bine alese te fac să salivezi, la Netflix trailerele te fac să vrei să vezi imediat filmul sau serialul 3. experiența: orice ți-ai lua de la MC are cam același gust (pentru mine cel puțin). La fel și cu seria...

Rata mortalitatii sau cum sa intelegem cifre si statistica

Incepe totul cu o poza sharuita de cineva drag mie, dar care parca in aceasta perioada, nu vrea sa mai inteleaga legaturi si cauze deterministice. Articolul are multe greseli de tipar, fiind scris rapid si pe scurt. Imi cer scuze :) Apoi...eu...ca si persoana...nu sunt foarte abil in a explica calm si relaxat ceva ce mie mi se pare evident. Aici mai am de invatat :) Incerc mai jos sa exersez skillurile de "explicare" Iata poza Acest grafic este folosit de multi pentru a arata ca "Covid-19" NU e o mare problema. Graficul intr-adevar arata ca numarul de decese zilnice la nivel mondial din cauza acestei boli nu este extrem de mare. Deja avem o problema cu graficul deoarece scrie numele bolii urmat de Coronavirus.  NU VIRSUL are acest nume. Virusul se numeste SARS-CoV-2, COVID-19 e boala pe care o provoaca. Cineva care scrie astfel NU poate fi un expert in domeniu. E ca si cum eu as scrie despre formule de fizica cuantica...te prinzi ca am invatat-o pe balustrad...

Un secol pe aripi! Mariana Dragescu

Sunt un impatimit al aviatiei. Iubesc zborul si avioanele. Totodata nutresc un mare respect pentru cei ce, in tumultuosul secol XX, si-au asumat datoria fata de tara si popr si au traversat, cu curaj si spirit de datorie, incercatii ani ai celui de-al doilea razboi mondial. Dar, la fel ca multi dintre noi, tinerii secolului XXI, nu stiu numele multor dintre cei ce intre 1939 si 1945 au au luptat in cel De-al Doilea Razboi Mondial. Ieri insa am aflat despre trecerea in nefiinta a Comadorului in retragere Mariana Dragescu, dupa un secol de viata. De ieri pana astazi am citit mult despre ea si am incercat sa ma documentez, deoarece cred ca merita sa nu uitam ceea ce a fost o viata absolut remarcabila a unei femei pentru care superlativele sunt desuete. Scuzati-mi patetismul dar va las pe voi sa va dati cu parerea daca ceea ce spun este exagerat: Comador Mariana Dragescu: Nascuta la 7 Septembrie 1912 A inceput sa zbore in dubla comanda in anul 1935, obtinant al saptelea brevet femi...