Treceți la conținutul principal

Inovatia mareste salariile


Inovația este esența dezvoltării și necesitate absolută dacă vrei să devii liderul unui domeniu. Acest lucru este o evidență, ba chiar o axiomă, dovedită, an după an…. în toate domeniile, de la mediul antreprenorial la cel briocratic al statului, de la societatea civilă până la lumea advertisingul.
Am folosit cuvântul axiomă, deoarece cifrele nu mint și dovedesc validitatea teoriei innovation fueld growth!
Companiile sunt forțate să inoveze pentru a se diferenția, a se dezvolta și a genera plus valoare.
Amazon este a treia cea mai inovatoare companie din lume, după Topul realizat de revista Forbes - World's most innovative companies. Locul 2 e Tesla si locul 1 e Salesforce. Vânzările pe ultimele 12 luni ale retailerului on line au crescut cu 27% iar "innovation premium" reprezinta 73% din valoarea acțiunilor. Acest termen, innovation premium, este un index. Un indicator, precum binecunoscutul PIB sau EBITA. Afost dezvoltat de Credit Suisse şi indică  un BONUS peste valoarea normală a acțiunii unei companii. Acest bonus este cu atât mai mare  cu cât investitorii se așteaptă ca această companie să genereze venituri din INOVAȚII.
Pe baza acestui indicator investitorii plăteasc mai mulți bani pentru acțiunile unei companii. Iar în cazul Amazon, din capitalizarea de 700 de miliarde de euro, Bonusul adus de inovatii reprezintă 511 miliarde de Euro. Adică investitorii estimează că Amazon va genera în viitor, din inovații, o valoare de 2.5 ori mai mare decât PIB-ul României. De ce? Pentru că inovează IAR capitalismul răsplătește inovatorul și uită copiatorul.
Inovația este crucială în stoparea exodului tinerilor din România. Faimosul vrem o ”țară ca afară” se referă, de obicei, la o țară precum Irlanda, UK sau Suedia. Elveția este epitomul acestui slogan. Doar că adevăratul sens al sloganului VREM O ȚARĂ CA AFARĂ  este VREM O ȚARĂ INOVATOARE! Si această afirmație este susținută de date exacte, irefutabile și dovedibile :).
În perioada 2004 – 2016, România a pierdut, anual, câte un oraș de mărimea Buzăului, cu suburbii cu tot. Anual am pierdut 140 de mii de locuitori. Procesul s-a accelerat in ultimii conform Insitiutul national de Statistica. Am pierdut 3 milioane de oameni iar 90% dintre ei sunt forță de muncă. Datele vin de la World Bank.
Unde au plecat Romanii după ce am intrat în Uniunea Europeana? În Spania sau Italia, ştiu. Dar şi în UK,  Irlanda sau Germania dacă ne referim la ”skilled workers”! Repet SKILLED WORKERS. Aceste țări sunt lideri in top ten most innovative economies. Astfel, cele mai inovatoare economii atrag resursa umana. De ce nu o atrag oare cele mai bune implementatoare economii?
Țările care nu inovează vor continua să piardă cetățeni, iar cele care se vor axa pe inovație, îi vor atrage. Cele care ocupă primele zece poziții in Global Innovation Index, vor avea, până in 2040, creșteri ale populației de peste 15%, 25%, cu UK la +27% iar Iralnda la +34%. În aceeași perioadă tările est europene vor avea scăderi de -14% pentru România, -17% Bulgaria sau -27% Lituania. Aceste date Eurostat dovedesc că oamenii își doresc să locuiească în societăți clădite pe principiile țărilor lidere în inovație. Aceste principii sunt legate de societatea deschisă, meritocrația, filosofia colaborativă in relatiile interumane etc. Putem rămâne 12 milioane cinci sute de mii de Români în țară în 2080, implementatori perfecți sau putem încerca să oprim trendul pentru a mai avea o națiune cu o populație mai mare decât un cartier al Shanghaiului.
Poate părea dificil să innovezi însă, e clar că este soluția cîștigătoare. Trebuie să schimbăm sisteme de gândire, iar acest lucru nu este ușor, dar e clar că generează plus valoare. Trebuie să investim în educație, iar acest lucru costă. Dar bani există, doar nu îi accesăm. Fatul că NICI un proiect nu a fost depus  pentru măsura nr. 320 “Masuri de optimizare a ofertelor de studii din invatamântul superior in sprijinul angajabilitatii” NU ARATĂ că implementarea e mai bună. Arată că lenea e mare, comoditatea e maximă iar spiritul de învingător se găsește mai greu. Însă există excepții, în special de companii, de la Vector Watch la Renault technologie Roumanie,  de la Untold sau Electric Castle la BIZ care aduce alt fel de modele de conferință pe scena din România…și mulți alții, pe care nu îi cunosc dar care știu că INOVAȚIA îți crește valoarea de piață, inovația atrage resurse umane, inovația de dezvoltă ca țară și societate în timp ce repetarea soluțiilor altora este cheia spre stagnare în cel mai bun caz și declin, financiar sau, chiar demographic, în cel mai rău.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

An EU commission of Alchemists

There is a quote, attributed to William H Gass, that says “The True Alchemist does not change lead into Gold, they change the world into words”. It is a metaphor about the power that a writer has to distill the essence of the world into words on a page. To some extent this is the power of the politician, to distill the essence of the world into policies, which are words on paper. In order to achieve this feat with success, there is a prerequisite of excellence on the part of the writer in the metaphor, or in the persona of the politician, in my parallel. As politicians deal in words, which converted into polices and laws, can shape societies and peoples, they are wholly dependent on the trust, we, the voters, have in them. Mrs Ursula von der Leyen, I have read with interest, just yesterday, your agenda for Europe “A union that strives for more”. In it I have found interesting, albeit very dry descriptions, of a stronger, unified Europe under a vision that, as you so clearly...

razboiul de o suta de ani Pepsi vs Coca Cola!

Acum 127 de ani Coca Cola era creat in SUA de John S Pemberton. Credeati ca Pepsi e muuult mai tanar? E doar cu 12 ani mai tanar. In 1898, adica acum 115 ani Pepsi era inventat de un farmacist, Caleb Bradham. Istoria celor doua branduri este tumultoasa la inceput. Coca Cola se extinde repede in Canada, Cuba si pe intreg teritoriul SUA. Chiar daca Pepsi creste repede la randul sau insa, din cauza crizei de zahar din timpul primului razboi modial, compania care detinea Pepsi da faliment in 1923. In anul primul faliment Pepsi, Coca Cola il numeste presedinte pe Robert W Woodruff:   http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_W._Woodruff#Career Puteti citi mai multe despre acest om cu o viata extraordinara aici, pe wikipedia. El a fost numit presedintele companiei la 33 de ani, cand Coca Cola avea propriile ei probleme si a ramas presedinte pana in 1954 si a transformat Coca Cola intr-un brand mondial. Un citat atribuit lui este: "There is no limit to what a man can do and where he ...

Rata mortalitatii sau cum sa intelegem cifre si statistica

Incepe totul cu o poza sharuita de cineva drag mie, dar care parca in aceasta perioada, nu vrea sa mai inteleaga legaturi si cauze deterministice. Articolul are multe greseli de tipar, fiind scris rapid si pe scurt. Imi cer scuze :) Apoi...eu...ca si persoana...nu sunt foarte abil in a explica calm si relaxat ceva ce mie mi se pare evident. Aici mai am de invatat :) Incerc mai jos sa exersez skillurile de "explicare" Iata poza Acest grafic este folosit de multi pentru a arata ca "Covid-19" NU e o mare problema. Graficul intr-adevar arata ca numarul de decese zilnice la nivel mondial din cauza acestei boli nu este extrem de mare. Deja avem o problema cu graficul deoarece scrie numele bolii urmat de Coronavirus.  NU VIRSUL are acest nume. Virusul se numeste SARS-CoV-2, COVID-19 e boala pe care o provoaca. Cineva care scrie astfel NU poate fi un expert in domeniu. E ca si cum eu as scrie despre formule de fizica cuantica...te prinzi ca am invatat-o pe balustrad...