Treceți la conținutul principal

Ai grijă să nu ai soarta motorului de Jaguar


Povestea Jaguarului E-Type Zero care a apărut pe ecranele televizoarelor duminica trecută merită să fie elaborată. E o alegorie introspectivă de mare angajament.





  • Credit: STEVE PARSONS via Getty Images


    • Am început prin a crede că redactorii de la Digi24 au greșit și au crezut că E-Type inseamnă ”electric” și astfel au încurcat numele efectiv al modelului cu tipul propulsiei. Da, știu, asta spune multe despre câtă încredere am în presă. Ar trebui să-mi fie iertată neîncrederea, dacă e să ne uităm la ”rata de succes” a presei din România. Însă există și excepții, iar cei de la Digi sunt din categoria excepțiilor la acest capitol.
      Șocul a fost mai mare când am realizat că Digi24 avea dreptate, că eu eram în eroare și necunoaștere totală.  see here
      Mi-a fost clar că îmi evaluam nivelul de know-how în materie automobilistică pe baza unor  date … depășite. A fost o vreme când știam tot ce mișcă în lumea pe patru roți (la segmentul ”două roți cu un motor băgat între ele” am fost mereu afon). Cuvântul cheie în această frază fiind ”a fost”.
      La fel e și la locul de muncă, fie în calitate de antreprenor, fie în calitate de manager. Succesele trecutului sunt minunate tablouri de atârnat în sufrageria amintirilor. Sunt trofee de fum însă, deoarece ele nu sunt, în nici un caz, o certitudine a succeselor viitoare. Trebuie să fii mereu la curent cu domeniul în care ești implicat. ”Que triumphal march music” Cum spun toți coachii și speakerii motivaționali 😊 : autodepășește-te…bla…bla…bla. Nu telăsa pe tânjală și nu presupune că știi totul doar pentru că, la un moment dat, ai știut mult.
      De la un Jaguar E-Type Electric văzut la o nuntă cu ștaif data la televizor între un fost căpitan, actualmente șomer, cu domiciliul în Londra și o actriță americană de success am învățat că pasiunea nu e garanția succesului. Efortul, transpirația și munca multă e singura soluție magică pentru succes.

      Majoritatea lumii stă însă blocată într-o mirare invidioasă, acasă, pe canapea în fața televizorului, și suduie că nu are ceva la fel de bun ca și  cevaul vecinul (casă, mașină, telefon sunt principalele comparații. Nu prea e nimeni suparat că nu are cultura generala a vecinului :D). Sau se uită la colegul care a fost avansat și se miră și zice că ”e pe pile”, că e ”pe combinație” și câte și mai câte. Pe scurt, bârfește. Dacă i-ar intra in reflex să nu bârfească ci să gândească, primul câștigat ar fi el/ea. Acele 5 minute de bârfă, dacă le-ar petrece înțelegând ce NU face el suficient de bine, ce poate îmbunătăți, ce poate învăța, cu siguranță ar fi fost mai câștigat. Da, mai există și scuza sau pretextul că un loc de muncă e doar așa, un loc de muncă. Ce poate fi stimulant la o casă de marcat la supermarket? Nu știu. Dar cu siguranță știu că cei ce fac joburi de rutină trebuie să își folosească timpul să învețe un skill nou. Deoarece acele joburi vor dispărea. Și vor fi înlocuiți precum motorul pe benzină, 6 cilindrii in V de 3.5cmc dintr-un Jaguar E Type din 1967 a fost înlocuit cu unul electric. Mai eficient. Mai curat. Și care accelerează mai rapid decât obositul pe combustie internă.
      Calea spre a devein irelevant trece prin anticamera mirajului succeselor trecutului.

      Comentarii

      Postări populare de pe acest blog

      Netflix ... acest McDonald's al Filmelor

      Dacă ai chef de o masă cât de cât mâncabilă, dintr-o ofertă maaaareee foc creată special să îți pară că ai de unde să alegi, dă fuguța la McDonald's. Va fi o experiență mai atractivă în reclama de la televizor decât în riăl laif! Nu e nimic rău cu MC. E chiar un model de business de succes și pentru multe persoane, mai ales din statele dezvoltate, cea mai ieftină mâncare la care au acces. La noi este însă...trendy :D Precum Starbucks! Netflix seamana cu McDonald's din mai multe puncte de vedere: 1 meniul: ambele au un vraaafff luuunnngg cât o zi de post (ironically nu prea există o mare ofertă de post la MC) și îți dă impresia că ai avea de unde să alegi 2. gustul la MC e precum Trailerul la Netflix Producții originale ( A NETFLIX OROGINAL) : la MC aromele chimice bine alese te fac să salivezi, la Netflix trailerele te fac să vrei să vezi imediat filmul sau serialul 3. experiența: orice ți-ai lua de la MC are cam același gust (pentru mine cel puțin). La fel și cu seria...

      Rata mortalitatii sau cum sa intelegem cifre si statistica

      Incepe totul cu o poza sharuita de cineva drag mie, dar care parca in aceasta perioada, nu vrea sa mai inteleaga legaturi si cauze deterministice. Articolul are multe greseli de tipar, fiind scris rapid si pe scurt. Imi cer scuze :) Apoi...eu...ca si persoana...nu sunt foarte abil in a explica calm si relaxat ceva ce mie mi se pare evident. Aici mai am de invatat :) Incerc mai jos sa exersez skillurile de "explicare" Iata poza Acest grafic este folosit de multi pentru a arata ca "Covid-19" NU e o mare problema. Graficul intr-adevar arata ca numarul de decese zilnice la nivel mondial din cauza acestei boli nu este extrem de mare. Deja avem o problema cu graficul deoarece scrie numele bolii urmat de Coronavirus.  NU VIRSUL are acest nume. Virusul se numeste SARS-CoV-2, COVID-19 e boala pe care o provoaca. Cineva care scrie astfel NU poate fi un expert in domeniu. E ca si cum eu as scrie despre formule de fizica cuantica...te prinzi ca am invatat-o pe balustrad...

      razboiul de o suta de ani Pepsi vs Coca Cola!

      Acum 127 de ani Coca Cola era creat in SUA de John S Pemberton. Credeati ca Pepsi e muuult mai tanar? E doar cu 12 ani mai tanar. In 1898, adica acum 115 ani Pepsi era inventat de un farmacist, Caleb Bradham. Istoria celor doua branduri este tumultoasa la inceput. Coca Cola se extinde repede in Canada, Cuba si pe intreg teritoriul SUA. Chiar daca Pepsi creste repede la randul sau insa, din cauza crizei de zahar din timpul primului razboi modial, compania care detinea Pepsi da faliment in 1923. In anul primul faliment Pepsi, Coca Cola il numeste presedinte pe Robert W Woodruff:   http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_W._Woodruff#Career Puteti citi mai multe despre acest om cu o viata extraordinara aici, pe wikipedia. El a fost numit presedintele companiei la 33 de ani, cand Coca Cola avea propriile ei probleme si a ramas presedinte pana in 1954 si a transformat Coca Cola intr-un brand mondial. Un citat atribuit lui este: "There is no limit to what a man can do and where he ...