Treceți la conținutul principal

Arta transferului eficient în aer

Dacă tot trăim vremuri penale, cu partide de box în ringul din piața victoriei (se scrie cu litere mici până când Victoria împotriva penalilor comuniști va fi îndeplinită), vă invit la drum.
Dus-Întors
Astfel, începând de astăzi, pe acest blog nu vom mai face politică (frontal așa, verde-n față...”dăcât suptil” ca să priceapă orice pavian) ci vom descoperi vrute și ne(extremde)vrute de prin lume.

Astăzi, la prietenii lui Iohannis, nemții din Frankfurt.

Am avut o deplasare la Valencia. Plecarea matinală din București am făcut-o la Bordul Airbus-ului A320-200 Lufthansa. Cursa, pentru pasionati LH1423 este oprata de cele mai multe ori cu acest tip de aparat.
Am optat pentru zborul conexiune prin Frankfurt, pentru a ajunge cat mai repede dar si comfortabil, la Valencia.
Astfel, dupa decolarea, on time, de la Bucuresti, la 6.10 AM am aterizat, mort de somn, la 7.40 AM la Frankfurt (8.40 AM ora noastra). O cafea si un croisant mai tarziu eram refacut si gata sa urc la bordul LH1160 spre Valencia, programat la ora 9.50 AM. Dar... Lufthansa a avut un mic dute vino, cam non-teutonic. Gate change: A19, A26 și, finalmente A29. Pe la 10.10 Am ne-am și îmbarcat iar pe la 13.00 am aterizat în Spania, în orașul casă a Mestalla!

Acesta este primul meu post...cu scop. Așa că sper să vă ajute cu ceva:
1. De ce Lufthansa? - deoarece raportul preț calitate mi se pare cel mai bun. Știu, exista opțiuni low-cost la Alicante, dar, după ce adaugi costul bagajului la cală, al locului rezervat și spațiul la picioare, eu voi alege, de fiecare dată când există opțiunea, un transportator ”full service”. Mâncarea, apa și sucul gratuit sunt...un moft, extra!
Dar de ce Lufthansa? Deoarece a câștigat, din nou, premiul de cea mai bună companie aeriană din Europa. Premiul este oferit de SkyTrax. Acest titlu este cel mai prestigios și ”de încredere”, fiind pe baza celui mai complex audit din industrie.
Mai pe scurt: Lufthansa pentru că nu vreau să mă îmbulzesc la îmbarcare, pentru că vreau să îmi pot alege locul gratuit, pentru mai mult loc la picioare și pentru că a îmi duce un laptop și o geantă cu mine în avion nu trebuie să coste cât un bilet de Untold. Știu că le plătesc oricum...dar așa experiența e mai plăcută :)
2. Transferuri in Frankfurt - toată lumea spune că o oră e suficient. Până când nu e :) Frankfurt e un aeroport extrem de Lung (Mare, da, dar și lung) . Sosirile din București, dar cam de oriunde din Europa de Sud Est, ajung să se oprească pe TARMAC dar nu la rampă (nu la bușon). Astfel că veți lua un autobus.

Venind si dintr-un spațiu non Schengen și mergând spre un alt Spațiu Non Schengen, puteți ajunge, la orele de vârf, să faceti 10 minute debarcarea; 10 minute mersul cu autobusul spre terminal; apoi, în funcție de noroc: 10 minute spre security, 15 la securiy, alte 20 spre poartă. Dacă aveți ghinionul unei sosiri la poarta A40 cu B47 drept poartă pentru următorul zbor...ghinion
In Europa însă o oră e suficient.
3. Cateva vorbe despre transferuri în general și risucrile biletelor ... ieftine
Rețineți, conexiunea e garantată doar dacă e luată pe același bilet.
Astfel: Dacă am luat un bilet, direct de pe siteul Lufthansa, de la București la Valencia, cu Lufthansa, și avionul întârzie astfel încât pierd conexiunea din Frankfurt, Lufthansa mă cazează, mă pune pe alt avion, în esență, are grijă să ajung cât mai iute. Mi s-a întâmplat dar, deși neplăcută experiența, pot spune că Lufthansa a avut grijă și și-a făcut proactiv datoria. Nu a trebui să trag de ei. Cheia era: ACELAȘI BILET.
Dacă ai luat un bilet și zborurile sunt operate de două companii diferite, dar l-ai luat de la aceeași companie, se întâmplă la fel. Ești protejat. de exemplu: București Zurich prin Frankfurt, primul zbor operat de Lufthansa, al doilea de Swiss. Dacă primul întârzie, al doilea ”are grijă de tine”. deoarece same trip locator/bilet.
DAAAARRRR! Dacă cumperi de la o agenție, sau chiar și on line dar de la un site ”de vândut bilete”, aceeași rută: București-Zurich via Frankfurt, exisă potențialul să îți fi cumpărat două, trei sau chiar patru bilete distincte. Ca să obțină cel mai mic preț posibil, motoarele și agregatoarele de siteuri găsesc combinații. Astfel, tu primești o factură, un ”bilet” în sensul comun al vorbirii și  Dar dacă trip locatorul e diferit pentru fiecare segment, atunci există un risc! deoarece ai mai multe bilete :)
Astfel, în exemplul de mai sus, SWISS airlines, care operează zborul de la Frankfurt la Zurich, nu știe de unde vii tu. Ea știe că te are în sistem de la Frankfurt mai departe. Dacă avionul tău de la București întârzie atât de mult încât cei de la SWISS decolează și nu prinzi avionul, nu prea ai ce le face celor de la SWISS. Si nici operatorilor primului zbor dacă întârzierea e de 45 minute. Tu poti avea o conexiune de o oră și un sfert care devine, brusc, de 30 minute. La Frankurt ar fi imposibil un asemenea transfer pentru cineva cu condiție fizică average :)

Găsiți multe exemple pe net, însă, când zburați cu conexiune, aveți grijă să aveți un singur bilet. Se poate să aveți bilete diferite, chiar și dacă zborurile sunt operate de aceeași companie aeriană pe fiecare segment. Întrebați agenția sau...nu vă supărați la fel de tare dacă operatorul celui de-al doilea zbor nu sare să vă dea cazare etc, doar pentru că n-ați prins conexiunea
Revin cu detaliile de la Valencia!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Netflix ... acest McDonald's al Filmelor

Dacă ai chef de o masă cât de cât mâncabilă, dintr-o ofertă maaaareee foc creată special să îți pară că ai de unde să alegi, dă fuguța la McDonald's. Va fi o experiență mai atractivă în reclama de la televizor decât în riăl laif! Nu e nimic rău cu MC. E chiar un model de business de succes și pentru multe persoane, mai ales din statele dezvoltate, cea mai ieftină mâncare la care au acces. La noi este însă...trendy :D Precum Starbucks! Netflix seamana cu McDonald's din mai multe puncte de vedere: 1 meniul: ambele au un vraaafff luuunnngg cât o zi de post (ironically nu prea există o mare ofertă de post la MC) și îți dă impresia că ai avea de unde să alegi 2. gustul la MC e precum Trailerul la Netflix Producții originale ( A NETFLIX OROGINAL) : la MC aromele chimice bine alese te fac să salivezi, la Netflix trailerele te fac să vrei să vezi imediat filmul sau serialul 3. experiența: orice ți-ai lua de la MC are cam același gust (pentru mine cel puțin). La fel și cu seria...

Rata mortalitatii sau cum sa intelegem cifre si statistica

Incepe totul cu o poza sharuita de cineva drag mie, dar care parca in aceasta perioada, nu vrea sa mai inteleaga legaturi si cauze deterministice. Articolul are multe greseli de tipar, fiind scris rapid si pe scurt. Imi cer scuze :) Apoi...eu...ca si persoana...nu sunt foarte abil in a explica calm si relaxat ceva ce mie mi se pare evident. Aici mai am de invatat :) Incerc mai jos sa exersez skillurile de "explicare" Iata poza Acest grafic este folosit de multi pentru a arata ca "Covid-19" NU e o mare problema. Graficul intr-adevar arata ca numarul de decese zilnice la nivel mondial din cauza acestei boli nu este extrem de mare. Deja avem o problema cu graficul deoarece scrie numele bolii urmat de Coronavirus.  NU VIRSUL are acest nume. Virusul se numeste SARS-CoV-2, COVID-19 e boala pe care o provoaca. Cineva care scrie astfel NU poate fi un expert in domeniu. E ca si cum eu as scrie despre formule de fizica cuantica...te prinzi ca am invatat-o pe balustrad...

Un secol pe aripi! Mariana Dragescu

Sunt un impatimit al aviatiei. Iubesc zborul si avioanele. Totodata nutresc un mare respect pentru cei ce, in tumultuosul secol XX, si-au asumat datoria fata de tara si popr si au traversat, cu curaj si spirit de datorie, incercatii ani ai celui de-al doilea razboi mondial. Dar, la fel ca multi dintre noi, tinerii secolului XXI, nu stiu numele multor dintre cei ce intre 1939 si 1945 au au luptat in cel De-al Doilea Razboi Mondial. Ieri insa am aflat despre trecerea in nefiinta a Comadorului in retragere Mariana Dragescu, dupa un secol de viata. De ieri pana astazi am citit mult despre ea si am incercat sa ma documentez, deoarece cred ca merita sa nu uitam ceea ce a fost o viata absolut remarcabila a unei femei pentru care superlativele sunt desuete. Scuzati-mi patetismul dar va las pe voi sa va dati cu parerea daca ceea ce spun este exagerat: Comador Mariana Dragescu: Nascuta la 7 Septembrie 1912 A inceput sa zbore in dubla comanda in anul 1935, obtinant al saptelea brevet femi...