Treceți la conținutul principal

Arta transferului eficient în aer

Dacă tot trăim vremuri penale, cu partide de box în ringul din piața victoriei (se scrie cu litere mici până când Victoria împotriva penalilor comuniști va fi îndeplinită), vă invit la drum.
Dus-Întors
Astfel, începând de astăzi, pe acest blog nu vom mai face politică (frontal așa, verde-n față...”dăcât suptil” ca să priceapă orice pavian) ci vom descoperi vrute și ne(extremde)vrute de prin lume.

Astăzi, la prietenii lui Iohannis, nemții din Frankfurt.

Am avut o deplasare la Valencia. Plecarea matinală din București am făcut-o la Bordul Airbus-ului A320-200 Lufthansa. Cursa, pentru pasionati LH1423 este oprata de cele mai multe ori cu acest tip de aparat.
Am optat pentru zborul conexiune prin Frankfurt, pentru a ajunge cat mai repede dar si comfortabil, la Valencia.
Astfel, dupa decolarea, on time, de la Bucuresti, la 6.10 AM am aterizat, mort de somn, la 7.40 AM la Frankfurt (8.40 AM ora noastra). O cafea si un croisant mai tarziu eram refacut si gata sa urc la bordul LH1160 spre Valencia, programat la ora 9.50 AM. Dar... Lufthansa a avut un mic dute vino, cam non-teutonic. Gate change: A19, A26 și, finalmente A29. Pe la 10.10 Am ne-am și îmbarcat iar pe la 13.00 am aterizat în Spania, în orașul casă a Mestalla!

Acesta este primul meu post...cu scop. Așa că sper să vă ajute cu ceva:
1. De ce Lufthansa? - deoarece raportul preț calitate mi se pare cel mai bun. Știu, exista opțiuni low-cost la Alicante, dar, după ce adaugi costul bagajului la cală, al locului rezervat și spațiul la picioare, eu voi alege, de fiecare dată când există opțiunea, un transportator ”full service”. Mâncarea, apa și sucul gratuit sunt...un moft, extra!
Dar de ce Lufthansa? Deoarece a câștigat, din nou, premiul de cea mai bună companie aeriană din Europa. Premiul este oferit de SkyTrax. Acest titlu este cel mai prestigios și ”de încredere”, fiind pe baza celui mai complex audit din industrie.
Mai pe scurt: Lufthansa pentru că nu vreau să mă îmbulzesc la îmbarcare, pentru că vreau să îmi pot alege locul gratuit, pentru mai mult loc la picioare și pentru că a îmi duce un laptop și o geantă cu mine în avion nu trebuie să coste cât un bilet de Untold. Știu că le plătesc oricum...dar așa experiența e mai plăcută :)
2. Transferuri in Frankfurt - toată lumea spune că o oră e suficient. Până când nu e :) Frankfurt e un aeroport extrem de Lung (Mare, da, dar și lung) . Sosirile din București, dar cam de oriunde din Europa de Sud Est, ajung să se oprească pe TARMAC dar nu la rampă (nu la bușon). Astfel că veți lua un autobus.

Venind si dintr-un spațiu non Schengen și mergând spre un alt Spațiu Non Schengen, puteți ajunge, la orele de vârf, să faceti 10 minute debarcarea; 10 minute mersul cu autobusul spre terminal; apoi, în funcție de noroc: 10 minute spre security, 15 la securiy, alte 20 spre poartă. Dacă aveți ghinionul unei sosiri la poarta A40 cu B47 drept poartă pentru următorul zbor...ghinion
In Europa însă o oră e suficient.
3. Cateva vorbe despre transferuri în general și risucrile biletelor ... ieftine
Rețineți, conexiunea e garantată doar dacă e luată pe același bilet.
Astfel: Dacă am luat un bilet, direct de pe siteul Lufthansa, de la București la Valencia, cu Lufthansa, și avionul întârzie astfel încât pierd conexiunea din Frankfurt, Lufthansa mă cazează, mă pune pe alt avion, în esență, are grijă să ajung cât mai iute. Mi s-a întâmplat dar, deși neplăcută experiența, pot spune că Lufthansa a avut grijă și și-a făcut proactiv datoria. Nu a trebui să trag de ei. Cheia era: ACELAȘI BILET.
Dacă ai luat un bilet și zborurile sunt operate de două companii diferite, dar l-ai luat de la aceeași companie, se întâmplă la fel. Ești protejat. de exemplu: București Zurich prin Frankfurt, primul zbor operat de Lufthansa, al doilea de Swiss. Dacă primul întârzie, al doilea ”are grijă de tine”. deoarece same trip locator/bilet.
DAAAARRRR! Dacă cumperi de la o agenție, sau chiar și on line dar de la un site ”de vândut bilete”, aceeași rută: București-Zurich via Frankfurt, exisă potențialul să îți fi cumpărat două, trei sau chiar patru bilete distincte. Ca să obțină cel mai mic preț posibil, motoarele și agregatoarele de siteuri găsesc combinații. Astfel, tu primești o factură, un ”bilet” în sensul comun al vorbirii și  Dar dacă trip locatorul e diferit pentru fiecare segment, atunci există un risc! deoarece ai mai multe bilete :)
Astfel, în exemplul de mai sus, SWISS airlines, care operează zborul de la Frankfurt la Zurich, nu știe de unde vii tu. Ea știe că te are în sistem de la Frankfurt mai departe. Dacă avionul tău de la București întârzie atât de mult încât cei de la SWISS decolează și nu prinzi avionul, nu prea ai ce le face celor de la SWISS. Si nici operatorilor primului zbor dacă întârzierea e de 45 minute. Tu poti avea o conexiune de o oră și un sfert care devine, brusc, de 30 minute. La Frankurt ar fi imposibil un asemenea transfer pentru cineva cu condiție fizică average :)

Găsiți multe exemple pe net, însă, când zburați cu conexiune, aveți grijă să aveți un singur bilet. Se poate să aveți bilete diferite, chiar și dacă zborurile sunt operate de aceeași companie aeriană pe fiecare segment. Întrebați agenția sau...nu vă supărați la fel de tare dacă operatorul celui de-al doilea zbor nu sare să vă dea cazare etc, doar pentru că n-ați prins conexiunea
Revin cu detaliile de la Valencia!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

razboiul de o suta de ani Pepsi vs Coca Cola!

Acum 127 de ani Coca Cola era creat in SUA de John S Pemberton. Credeati ca Pepsi e muuult mai tanar? E doar cu 12 ani mai tanar. In 1898, adica acum 115 ani Pepsi era inventat de un farmacist, Caleb Bradham. Istoria celor doua branduri este tumultoasa la inceput. Coca Cola se extinde repede in Canada, Cuba si pe intreg teritoriul SUA. Chiar daca Pepsi creste repede la randul sau insa, din cauza crizei de zahar din timpul primului razboi modial, compania care detinea Pepsi da faliment in 1923. In anul primul faliment Pepsi, Coca Cola il numeste presedinte pe Robert W Woodruff:   http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_W._Woodruff#Career Puteti citi mai multe despre acest om cu o viata extraordinara aici, pe wikipedia. El a fost numit presedintele companiei la 33 de ani, cand Coca Cola avea propriile ei probleme si a ramas presedinte pana in 1954 si a transformat Coca Cola intr-un brand mondial. Un citat atribuit lui este: "There is no limit to what a man can do and where he ...

An EU commission of Alchemists

There is a quote, attributed to William H Gass, that says “The True Alchemist does not change lead into Gold, they change the world into words”. It is a metaphor about the power that a writer has to distill the essence of the world into words on a page. To some extent this is the power of the politician, to distill the essence of the world into policies, which are words on paper. In order to achieve this feat with success, there is a prerequisite of excellence on the part of the writer in the metaphor, or in the persona of the politician, in my parallel. As politicians deal in words, which converted into polices and laws, can shape societies and peoples, they are wholly dependent on the trust, we, the voters, have in them. Mrs Ursula von der Leyen, I have read with interest, just yesterday, your agenda for Europe “A union that strives for more”. In it I have found interesting, albeit very dry descriptions, of a stronger, unified Europe under a vision that, as you so clearly...

Rata mortalitatii sau cum sa intelegem cifre si statistica

Incepe totul cu o poza sharuita de cineva drag mie, dar care parca in aceasta perioada, nu vrea sa mai inteleaga legaturi si cauze deterministice. Articolul are multe greseli de tipar, fiind scris rapid si pe scurt. Imi cer scuze :) Apoi...eu...ca si persoana...nu sunt foarte abil in a explica calm si relaxat ceva ce mie mi se pare evident. Aici mai am de invatat :) Incerc mai jos sa exersez skillurile de "explicare" Iata poza Acest grafic este folosit de multi pentru a arata ca "Covid-19" NU e o mare problema. Graficul intr-adevar arata ca numarul de decese zilnice la nivel mondial din cauza acestei boli nu este extrem de mare. Deja avem o problema cu graficul deoarece scrie numele bolii urmat de Coronavirus.  NU VIRSUL are acest nume. Virusul se numeste SARS-CoV-2, COVID-19 e boala pe care o provoaca. Cineva care scrie astfel NU poate fi un expert in domeniu. E ca si cum eu as scrie despre formule de fizica cuantica...te prinzi ca am invatat-o pe balustrad...